تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 26, 2023
16:50 یکشنبه، 5ام آذرماه 1402
کد خبر: 152707

فروش آنلاین بلک فرایدی با 9.8 میلیارد دلار در آمریکا رکورد زد؛ فروش جهانی 70.9 میلیارد دلار

طی روز جمعه در ایالات‌متحده 9.8 میلیارد دلار برای خرید کالاها هزینه شده است که این میزان در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

رویداد جهانی بلک فرایدی جمعه همین هفته برگزار شد و براساس گزارش‌های منتشرشده، طی این روز در ایالات‌متحده 9.8 میلیارد دلار برای خرید کالاها هزینه شده است. این میزان نسبت به سال گذشته 7.5 درصد افزایش یافته. همچنین از وجود تخفیف‌های گسترده و گزینه‌های پرداخت انعطاف‌پذیر به‌عنوان دلایل ثبت این رکورد یاد شده است. در سراسر جهان نیز تاکنون 70.9 میلیارد دلار توسط مصرف‌کنندگان در جمعه سیاه هزینه شده است.

روز گذشته در گزارش دیگری پیش‌بینی‌شده بود که در جمعه سیاه شاهد فروش 9.6 میلیارد دلاری خواهیم بود اما اکنون تک‌کرانچ طبق داده‌های ارائه‌شده توسط Adobe Analytics، ادعا می‌کند که آمار فروش فعلی جمعه سیاه از پیش‌بینی تحلیلگران نیز عبور کرده است.

Salesforce که از معیارهای متفاوتی نسبت به ادوبی استفاده می‌کند، می‌گوید فروش آنلاین بلک فرایدی فراتر از انتظارات بوده و مجموعاً 16.4 میلیارد دلار در ایالات‌متحده و 70.9 میلیارد دلار در سطح جهانی در این رویداد هزینه شده است.

میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بلک فرایدی
ادوبی همچنین به این موضوع اشاره کرده است که گوشی‌های هوشمند 5.3 میلیارد دلار از فروش جمعه سیاه را به خود اختصاص داده‌اند. این میزان نسبت به سال گذشته میلادی 10.4 درصد افزایش داشته و همچنین 54 درصد از کل فروش آنلاین را به خود اختصاص داده است.

Black Friday یکی از مهم‌ترین رویدادهای دوره خریدهای پایان سال میلادی است که مهم‌ترین روز برای خرده‌فروشی‌ها محسوب می‌شود. در این روز، فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی کالاهای خود را با تخفیف‌های باورنکردنی ارائه می‌کنند که همین امر نیز باعث افزایش فروش می‌شود.

«راب گارف» از Salesforce در بیانیه‌ای می‌گوید:

«فروش آنلاین جمعه سیاه فراتر از انتظارات مدیران خرده‌فروشی بوده است. خرده‌فروشان تخفیف‌های خود را افزایش داده‌اند و خریداران نیز به‌نوبه‌خود فقط روی دکمه خرید کلیک کرده‌اند.»

ادوبی با صدها خرده‌فروش آنلاین بزرگ و کوچک کار می‌کند و محاسبات خود را براساس بیش از 1 تریلیون بازدید از سایت‌های خرده‌فروشی ایالات‌متحده، جابه‌جایی حدود 100 میلیون SKU و 18 دسته محصول ارائه کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.