بانکداری و پرداخت الکترونیک

June 23, 2008
18:26 دوشنبه، 3ام تیرماه 1387
کد خبر: 15282

تحول در سیستم نرم افزاری بانک پارسیان زمینه ساز توسعه و تنوع خدمات است!

ICTna.ir – استقرار سیستم جدید نرم افزاری بانک پارسیان،حاصل تحقیق و بررسی های کارشناسی فراوان است و زمینه سازارتقای سطح و کیفیت خدمات این بانک خواهد بود.

وی یکی از اهداف تغییر سیستم نرم افزاری بانک را دستیابی به سیستمی توانمند و انعطاف پذیر دانست و افزود:مشتریان ما انتظار خدمات و امکانات بیشتری از بانک پارسیان دارند و این سیستم با زمینه هایی که برای ارتقای سطح خدمات فراهم می آورد می تواند از مراجعه مشتریان به شعب بکاهد.
وی از تغییر سیستم نرم افزاری به عنوان دستاورد تجربی بزرگ برای بانک پارسیان یاد کرد و تأکید کرد: تحولی در این سطح این اطمینان را به وجود آورد که بانک از انعطاف و دانش فنی و اجرایی لازم برخوردار است که بتواند در مواقع ضروری و لازم، به سمت تغییرات مورد نیاز که بقا و پیشرفت آن را تضمین می‌کند گام بردارد.


مهندس منصوری، معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان، با بیان مطلب فوق گفت: استقرار سیستم جدید نرم افزاری بانک پارسیان به شیوه یکباره (big bang) نه تنها در کشور سابقه نداشته بلکه در کشورهای توسعه یافته نیز کم نظیر است.
مهندس منصوری،معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان،ضمن تشکر از شکیبایی مشتریان بانک در ایامی که این بانک اقدام به تغییر سیستم نرم افزاری خود کرده بود گفت:کیفیت و کمیت خدمت دهی هر بانک متکی به توانمندی و ظرفیت سیستم نرم افزاری مورد استفاده است و اکنون بانک پارسیان با اتکا به ظرفیت های فراوان سیستم جدید، تحولی اساسی را در روند خدمت دهی در پیش خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان،منصوری دراین میزگرد که با حضور معاونین فناوری اطلاعات،اجرایی و طرح و برنامه به منظور بررسی روند و نتایج تغییرصورت گرفته در سیستم نرم افزاری بانک پارسیان برگزار شد،به مجموعه خدمات و تحولاتی که پس از استقرارسیستم جدید ارایه خواهد شد اشاره کرد و گفت:یکی از دستاوردهای این سیستم ارایه گسترده تر و کامل تر خدمات مرتبط به تلفن همراه است و ما از این پس خواهیم توانست علاوه بر اعلام تراکنشهای حساب مشتریان که پیش از این نیز انجام می شد،امکان انتقال وجه از حسابی به حساب دیگر را نیز برای مشتریان فراهم آوریم و به صورت لحظه ای و در آن ،گزارش تحولات حسابهای مشتریان را به اطلاع آنها برسانیم.
وی با بیان اینکه با استقرار سیستم جدید زمینه ها و لوازم بانکداری مدرن به تمامی در بانک پارسیان فراهم شده است افزود:مشتریان تسهیلات گیرنده بانک پارسیان پیش از این تنها می توانستند با مراجعه به شعبه و با دفترچه اقساط اقدام به پرداخت اقساط خود کنند اما اکنون تنها با صدوردستور پرداخت اقساط به شعبه درتاریخ سررسید قسط، شعبه راسا نسبت به پرداخت اقساط مشتریان از حسابی که اعلام می کنند اقدام خواهد کرد که این امر تاثیر زیادی در خلوت شدن شعب بانک و سهولت خدمت دهی به مشتریان خواهد داشت.
منصوری همچنین اظهار داشت:با استقرار سیستم جدید ما تنها بانکی خواهیم بود که به زودی همزمان با افتتاح حساب توسط مشتریان،در همان لحظه افتتاح حساب کارت نقدی مشتری و رمز آن را در اختیارش خواهیم گذارد.
وی افزود:ما به عنوان نمایندگان سهامداران و سپرده گذاران و کلیه ذی نفعان بانک پارسیان وظیفه داریم تا می توانیم از هزینه های بانک کم کنیم و یکی دیگر از مزایای سیستم جدید نرم افزاری بانک کاهش چشمگیر هزینه های سازمان است که هم اکنون اتفاق افتاده است.
معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان سپس به ارایه توضیحاتی در خصوص چگونگی و علل تعویض کارتهای نقدی پارسیان با کارتهای جدید پرداخت و گفت:بانک پارسیان نخستین بانکی بود که به صورت بسیار گسترده به صدور کارتهای الکترونیکی و ترغیب مردم به استفاده از این کارتها پرداخت.این بانک فعالیت های خود در این زمینه را با صدور دو کارت اعتباری و کارت نقدی آغاز کرد و به همین سبب از دوسوییچ جداگانه برای ارایه خدمات این دو کارت استفاده می کرد.
وی در همین چارچوب افزود:بنا به دستور بانک مرکزی که به دنبال کنترل بهتر داده ای و اعتباری بر تراکنشهای این دو کارت بانک پارسیان بود ما موظف شدیم که تا پایان شهریور سال 87دو سوییچ را تبدیل به یک سوییچ کنیم و با بررسی های انجام گرفته به این نتیجه رسیدیم که تعویض کارتهای نقدی قبلی با کارتهای برخوردار از کد شاخص جدید بانک و متصل به سوییچ واحد همزمان با تغییسر سیستم نرم افزاری به نفع مشتریان ارجمند خواهد بود و از ایجاد مشکل دو باره برای تعویض این کارتها پیشگیری می کند.
معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان با تشکر مجدد از نقش سازنده و همکاری گسترده مشتریان بانک در ایامی که سیستم نرم افزاری جدید بانک تازه مستقر شده بود گفت:اذعان داریم که در روزهای نخست استقرار این سیستم پاره ای مشکلات و نارسایی های جزیی که در ذات تحولی به این گستردگی است رخ داد که با تحمل مثال زدنی مشتریان بانک که سرمایه های اصلی سازمان هستند رفع شد و هم اکنون بانک پارسیان به روال پیشین در خدمت هموطنان ارجمند است و بدون هیچ کاستی پذیرای این عزیزان در شعب خود می باشد.
عزمی،معاون طرح و برنامه بانک پارسیان نیز در این میز گرد با بیان اینکه لازمه به روز بودن هر سازمان استقبال از تغییر و تحول است گفت:از آنجا که بانک پارسیان شاهد رشدی مستمر است و شعب و مشتریان آن رو به افزایش هستند،لذا خود را ملزم می داند که به تناسب این رشد و استقبال روز افزون هموطنان،خود را با ظرفیت ها و ابزارهای جدید تجهیز کند.
معاون اجرایی بانک پارسیان هم در این میز گرد ضمن تشریح تلاشهای صورت گرفته توسط عوامل اجرایی بانک برای استقرار سیستم جدید نرم افزاری،ابراز داشت:خدمت دهی شعب در طول تعطیلات اخیر و تلاش فعالان شعب تنها با هدف رفاه بیشتر مشتریان و خدمت دهی بهتر صورت گرفت که این امر نشان از اهمبت والای مشتری مداری در نزد دست اندر کاران بانک دارد.


در این زمینه از آرشیو ایستنا:
پول‌هایتان را زیر بالش بگذارید!
بانکداری مدرن در “بانک ایرانیان”
عدم تطابق کارت های جدید پارسیان با رمز آن
کارت های نقدی بانک پارسیان غیرفعال شد!
ثبت نام اینترنتی سیم کارت های جدید با کارت پارسیان ممکن نیست

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.