اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 29, 2023
9:55 چهارشنبه، 8ام آذرماه 1402
کد خبر: 153038

توسعه فایرفاکس به GitHub مایکروسافت منتقل می‌شود

منبع: همکاران سیستم

شرکت موزیلا در نظر دارد مخزن اصلی مرورگر اینترنتی فایرفاکس را از سیستم Mercurial به GitHub منتقل کند تا از این طریق بتواند فشار بر تیم‌های توسعه دهنده خود را کاهش دهد.

«بایرون جونز» مدیر ارشد مرکز مهندسی موزیلا که روی مدیریت گردش کار و انتشار کدها کار می‌کند در این خصوص توضیح داد: «توسعه نسخه دسکتاپ موزیلا برای مدت طولانی از کاربران Mercurial و GitHub پشتیبانی می‌کرد. این نیاز دوگانه بار قابل توجهی را بر دوش تیم‌هایی گذاشته است که پیش‌تر در قسمت‌های مختلف با ما همکاری کرده‌اند. ما هم اکنون تصمیم گرفته‌ایم توسعه فایرفاکس را به طور کامل به GitHub منتقل کنیم».

با این روند قرار است مخزن اصلی فایرفاکس در GitHub میزبانی شود و اگرچه انتظار می‌رود این انتقال دستکم شش ماه از زمان آغاز مهاجرت طول بکشد.

سیستم Mercurial یک ابزار مدیریت کنترل منبع توزیع شده منبع باز است که به طور عمده در پایتون نوشته شده است و تحت نسخه 2 مجوز GPL فعالیت می‌کند. این ابزار در سال 2005 میلادی توسط «اولیویا مکال» به عنوان جایگزینی برای BitKeeper ارایه شد تا فرآیند مدیریت کدهای منبع آسان‌تر شود. این طور که جونز توضیح داده است، هم اکنون استفاده از GitHub برای توسعه فایرفاکس امکان پذیر است، ولی پس از تکمیل فرآیند انتقال پشتیانی از Mercurial به طور کامل حذف خواهد شد. در مرحله نخست این مهاجرت شاهد تبدیل شدن GitHub به پایگاه اصلی با همگام سازی یک طرفه به Mercurial خواهیم بود. مرحله دوم زمانی صورت می‌گیرد که تیم‌های توسعه دهنده زیرساخت‌های وابسته به Mercurial را به GitHub انتقال دهند.

منبع: theregister.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.