رسانه‌های اجتماعی

December 1, 2023
8:39 جمعه، 10ام آذرماه 1402
کد خبر: 153152

ایلان ماسک علیه اپل و سایر شرکت‌ها: بروید به جهنم!

منبع: zoomit

ایلان ماسک با طغیان علیه شرکت‌های بزرگی مثل اپل و دیزنی گفت که توقف تبلیغات آن‌ها باعث مرگ پلتفرم ایکس می‌شود.

ایلان ماسک بامداد امروز در مصاحبه‌ی جدیدی به‌طور ناگهانی طغیان کرد و علیه شرکت‌هایی که تبلیغات را در شبکه‌ی اجتماعی ایکس متوقف کرده‌اند به‌شدت موضع گرفت. توقف تبلیغات در ایکس نتیجه‌ی پستی حاشیه‌ساز از سوی ایلان ماسک است که دردسرهای زیادی برایش ایجاد کرده.

ماسک در کنفرانس DealBook خطاب به شرکت‌های بزرگی که از ایکس فاصله گرفته‌اند و تبلیغات را متوقف کرده‌اند گفت: «تبلیغ نکنید. می‌خواهند با تبلیغات و پول از من باج بگیرند؟ بروید به جهنم.» مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در ادامه‌ی سخنانش روی همین حرف تأکید کرد و ادامه داد: «حرفم واضح است؟»

ایلان ماسک پس از گفتن سخنان تند و عجیبش، برای باب آیگر، مدیرعامل دیزنی، دست تکان داد و گفت: «سلام باب.» دیزنی یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی است که تصمیم گرفته تبلیغات را در پلتفرم ایکس متوقف کند. آیگر هنگام سخنرانی ایلان ماسک در سالن مراسم DealBook حضور داشت.

انتقاد شدید ایلان ماسک در حالی ابراز می‌شود که ایکس برای ادامه‌ی فعالیت‌هایش نیاز شدیدی به درآمد تبلیغاتی دارد. هم‌زمان با سخنرانی‌ تند ایلان ماسک، مدیرعامل فعلی ایکس یعنی لیندا یاکارینو در تلاش است شرکت‌های تبلیغاتی را با مذاکره برگرداند.

ایلان ماسک در مراسم امروز گفت: «این تحریم تبلیغاتی در نهایت شرکت را از بین می‌برد. کل دنیا خواهند فهمید که آن شرکت‌های تبلیغاتی باعث مرگ ایکس شدند و ما جزئیات کامل را به سند تبدیل می‌کنیم.»

ایلان ماسک در دوران رهبری ایکس، برخی از شرکت‌ها و مؤسسه‌ها را به شکایت تهدید کرده یا سراغ شکایت از آ‌ن‌ها رفته است تا به قول خودش اطلاعات نادرست درباره‌ی ایکس منتشر نکنند. آمار نشان می‌دهد در یک سال اخیر میزان نفرت‌پراکنی در ایکس (که قبلاً توییتر نام داشت) افزایش پیدا کرده است و برخی از این پست‌های حاشیه‌ای در کنار تبلیغات برندهای بزرگ به‌نمایش درمی‌آیند.

در پی افشاگری اخیر مبنی‌بر نمایش پست‌های پرحاشیه در کنار بنرهای تبلیغاتی، شرکت‌های بزرگی ازجمله اپل، کام‌کست، دیزنی، وارنربرادرز دیسکاوری، آی‌بی‌ام، پارامونت گلوبال، لاینزگیت و حتی کمیسیون اروپا تصمیم گرفته‌اند که دیگر در ایکس تبلیغ انجام ندهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.