خبر اول

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

December 6, 2023
11:00 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1402
کد خبر: 153590

تعویق تصویب قوانین هوش مصنوعی اروپا به دلیل کاربرد آن در نظارت بیومتریک

منبع: خبرگزاری مهر

با توجه به اظهارات وزیر دیجیتال فرانسه به نظر می‌رسد حتی اگر در مذاکرات کشورهای اتحادیه اروپا درباره قانون هوش مصنوعی توافقی ایجاد شود، به گفتگوهای بیشتری برای نهایی شدن قوانین نیاز است.

به گزارش رویترز، ژان نوئل بارو وزیر دیجیتال فرانسه اعلام کرد کشورها و قانونگذاران اتحادیه اروپا حتی اگر در مذاکرات امروز (چهارشنبه) به توافق برسند، احتمالا باید برای مرحله جدید مذاکرات دوباره ملاقات و جزییات حساس قوانین هوش مصنوعی را تعیین کنند.

هر دو طرف و کیمیسیون اتحادیه اروپا که پیش نویس قوانین را ۲ سال قبل نوشته بود، امیدوار هستند طی مذاکره امروز قانون نهایی شود. این در حالی است که مذاکراتی در همین زمینه در ماه های ژوئن، جولای، سپتامبر و اکتبر انجام شده است.

اما امیدهای اتحادیه اروپا برای ارائه نخستین قوانین هوش مصنوعی جهان ممکن است به دلیل مخالفت درباره آنکه هوش مصنوعی در نظارت بیومتریک به کار رود یا خیر و همچنین استفاده از سیستم های هوش مصنوعی مانند مدل های بنیادین (مشابه چت جی پی تی ) برباد رود.

به گفته بارو هنوز اختلاف نظری بین طرفین وجود دارد. او به خبرنگاران گفت: اکنون نظرهای ما کمی نزدیک تر شده است اما هنوز هم دیدگاه هایمان فاصله دارد. بنابراین نمی خواهم عجله کنم و قانون را در تاریخ معینی تعیین کنیم.

وی نظارت بیومتریک و هوش مصنوعی برای مقاصد عمومی را دو حوزه مورد تحقیق نامید که باید روی جزییات دقیق تر آن کار کرد.

به هر حال ممکن است مذاکرات بیشتر ارائه قوانین مهم در اروپا را به تاخیر بیاندازد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.