بازی

خبر اول

فناوری اطلاعات

December 6, 2023
12:32 چهارشنبه، 15ام آذرماه 1402
کد خبر: 153599

تولید ۷۳۰۰ ساعت بازی رایانه‌ای به وزارت ارشاد و صدا و سیما تکلیف شد

منبع: خبرگزاری خانه ملت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میانگین سنی بازی‌های رایانه ای کاهش یافته است، گفت: در برنامه هفتم توسعه تولید ۷۳۰۰ ساعت بازی پویانمایی و رایانه ای در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما قرار گرفت و همچنین میانگین سنی بازی‌های رایانه ای از۱۶ سال به ۲۳ سال افزایش یافته است.

احمد راستینه هفشجانی در تشریح نشست روز (۱۳دوشنبه، آذر ماه) کمیسیون فرهنگی،گفت: در جلسه روز گذشته جزییات بازی‌های رایانه ای با حضور معاون علمی ریاست جمهوری و معاونت ورزش و جوانان بررسی شد، تا سازمان‌ها مرتبط درصدد تولید محتواهای غنی برای رده‌های سنی مختلف باشند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در برنامه هفتم توسعه تولید ۷۳۰۰ ساعت بازی پویانمایی و رایانه ای در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما قرار گرفت و همچنین میانگین سنی بازی‌های رایانه ای از ۱۶ سال به ۲۳ سال افزایش یافته است که این مسئله نشان می‌دهد این بازی‌ها میانگین سنی فراتر از رده سنی نوجوانان را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل در برنامه‌های هفتم توسعه احکام کارآمدی برای بازی‌های رایانه ای در رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: در بخشی دیگر از نشست کمیسیون، مسئولان مجمع عالی حکمت اسلامی حضور یافته و گزارشی از عملکرد خود به اعضای کمیسیون فرهنگی ارائه دادند و همچنین توضیحاتی در خصوص برگزاری اولین کنگره علامه طباطبایی توسط مجموعه حمکت مطرح شد، این مجمع یکی از کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علوم نظری است که می‌تواند بستر نوینی در جهت پاسخگویی به شبهات جوانان در تمام حوزه‌های مختلف باشد.

راستینه در ادامه یاداور شد: در پایان این نشست مقرر شد مجمع عالی حکمت اسلامی با همکاری سازمان صدا و سیما در بستر ارائه مباحث نظری، پاسخگویی شبهات مختلف مردم در عرصه‌های متفاوت دینی و فلسفی بیش از گذشته باشند، همچنین مصوب گردید قالب حمایت از مجمع حکمت اسلامی همچون سایر موسسات فرهنگی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد صورت پذیرد .

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.