فناوری‌های پوشیدنی

December 16, 2023
11:25 شنبه، 25ام آذرماه 1402
کد خبر: 154556

اپل واچ اولترا 2026 با نمایشگر بزرگ‌تر microLED عرضه می‌شود

ظاهراً در سال 2026 باید منتظر رونمایی از نسخه جدیدی از اپل واچ اولترا باشیم که نمایشگر بزرگ‌تر microLED خواهد داشت.

گزارشی تازه ادعا می‌کند که اپل در سال 2026 نسخه جدیدی از ساعت هوشمند اپل واچ اولترا را عرضه خواهد کرد که به‌جای فناوری OLED، از microLED استفاده خواهد کرد و اندازه نمایشگر آن 10 درصد بزرگ‌تر خواهد شد.

به گزارش دیجیاتو از مک‌رومرز، شرکت تحقیقات تایوانی ترندفورس می‌گوید اپل واچ اولترا در سال 2026 صفحه‌نمایشی با اندازه 2.12 اینچ خواهد داشت. این دستگاه به پنل microLED مجهز می‌شود که احتمالاً هزینه آن دو تا سه برابر پنل OLED در مدل فعلی خواهد بود. این پنل جدید احتمالاً از OSRAM و ال‌جی دیسپلی تأمین می‌شود.

نمایشگر اپل واچ اولترا تغییر می‌کند
اپل واچ اولترا درحال‌حاضر نمایشگری 1.93 اینچی با پنل OLED دارد. بااین‌حال، تاکنون بارها در گزارش‌ها به احتمال تغییر پنل این دستگاه به microLED اشاره شده بود. اولین‌بار «راس یانگ»، تحلیل‌گر حوزه نمایشگرها در ماه ژانویه 2023 به این اتفاق اشاره کرده بود.

پنل‌های microLED روشنایی بیشتر، بازتولید رنگ بهتر، دامنه پویای بالاتر و زاویه نمایش بهتری دارند و درمجموع بهینه‌تر هستند. تصویر در این نمایشگرها به‌گونه‌ای به‌نظر می‌رسد که گویی محتواها روی شیشه صفحه‌نمایش نقاشی شده‌اند.

گفته می‌شود که این پروژه بخشی از استراتژی بزرگ‌تر اپل برای کاهش وابستگی به سامسونگ است که سال‌هاست یکی از تأمین‌کنندگان اصلی نمایشگرهای محصولات این شرکت آمریکایی محسوب می‌شود. گزارش‌های قبلی بیشتر بر عرضه فناوری microLED در اپل واچ اولترا در سال 2025 تمرکز داشتند، اما براساس گزارش حاضر، باید یک سال بیشتر منتظر این تغییر بمانیم.

اپل ظاهراً حدود یک دهه است که روی فناوری microLED سفارشی خود کار می‌کند. این شرکت قرار است در درازمدت همه نمایشگرهای OLED ،LCD و Mini LED خود را با microLED تعویض کند. احتمالاً بعد از اپل واچ نوبت به آیفون، آیپد، مک و ویژن پرو خواهد رسید تا از این فناوری بهره‌مند شوند.

فعلاً اطلاعات بیشتری درباره مشخصات اپل واچ اولترا 2026 در دسترس نیست و با توجه به اینکه زمان زیادی تا عرضه این محصول باقی مانده است، باید منتظر بمانیم تا ببینیم گزارش‌های بعدی در‌این‌باره چه می‌گویند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.