سخت‌افزار

December 18, 2023
6:10 دوشنبه، 27ام آذرماه 1402
کد خبر: 154777

ایسوس مینی کامپیوترهای اینتل را احیا کرد

منبع: zoomit

پس از واگذاری بخش محصولات NUC اینتل به ایسوس، این شرکت از مینی کامپیوتر جدید خود با پردازنده‌ی اینتل رونمایی کرد.

اینتل چند ماه پیش اعلام کرد تولید کامپیوترهای کوچک NUC را متوقف می‌کند اما طولی نکشید که ایسوس اعلام کرد کسب‌وکار بخش مینی کامپیوتر اینتل را تصاحب کرده است.

به گزارش زومیت ایسوس توسعه و عرضه‌ی کامپیوترهای NUC را تحت یک مجوز غیرانحصاری بر عهده گرفته است و این یعنی احتمال عرضه‌ی مینی کامپیوترهای NUC توسط شرکت‌های دیگر در آینده وجود دارد.

براساس اطلاعات رسمی، NUC 13 Rugged یک مینی پی‌سی جمع‌و‌جور، بدون فن و ضدگردوغبار به‌حساب می‌آید که برای مقاومت در محیط‌هایی با شرایط سخت طراحی شده است. این مینی کامپیوتر ایسوس در دمای بین صفر تا ۵۰ درجه‌ی سلسیوس کار می‌کند.

مینی کامپیوتر ایسوس به پردازنده‌ اینتل از سری Alder Lake-N مجهز است که شامل گزینه‌هایی مانند N50 و Atom x7211E و Atom x7425E می‌شود.

NUC 13 Rugged در دو سایز موجود است: یک مدل کوچک با پردازنده‌ی ۶ واتی اینتل N50 و یک نسخه‌ی بزرگ‌تر که برای پردازنده‌های تا ۱۲ وات طراحی شده است. نسخه‌ی بزرگ‌تر به پره‌های خنک‌کننده‌ مجهز شده، در حالی که مدل کوچک‌تر از این پره‌ها بهره‌مند نیست.

مینی کامپیوتر جدید ایسوس تا ۱۶ گیگابایت رم DDR5 پشتیبانی می‌کند و گزینه‌های فضای ذخیره‌سازی متنوعی را ارائه می‌دهد که شامل اسلات M.2 2280 برای SSD اصلی و یک اسلات M.2 3042 برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر یا کاربردهای دیگر است.

محصول جدید ایسوس دارای دو پورت اترنت 2.5GbE و کارت وای‌فای اینتل AX210 با پشتیبانی از WiFi 6 E به‌همراه بلوتوث ۵٫۲ و پشتیبانی از دو نمایشگر 4K و آنتن‌های خارجی اختیاری است.

درگاه‌ها شامل دو USB 3.2 Type-A، دو USB 2.0 Type-A، دو پورت HDMI 2.1، دو درگاه RJ45 و درگاه شارژ است که همگی در کنار دکمه‌ی پاور قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر قیمت کامپیوتر کوچک ایسوس و تاریخ عرضه‌ی آن اعلام نشده است، اما مشتریان سازمانی می‌توانند از طریق صفحه‌ی محصولات ایسوس این محصول را سفارش دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.