فناوری‌های پوشیدنی

December 19, 2023
9:44 سه شنبه، 28ام آذرماه 1402
کد خبر: 154958

اپل امسال به‌جای آیفون، روی هدست ویژن پرو تمرکز می‌کند

منبع: Digiato

بلومبرگ می‌گوید اپل قرار است در سال 2024 تمرکز خود را به‌جای آیفون بعدی، روی محصولات پوشیدنی خود ازجمله هدست ویژن پرو بگذارد. البته آیفون همچنان به‌روز خواهد شد اما این شرکت می‌خواهد روی محصول بزرگ بعدی خود بیشتر متمرکز باشد. ویژن پرو احتمالاً در ماه اسفند ابتدا راهی بازار آمریکا خواهد شد.

براساس گزارش جدید «مارک گرمن» از بلومبرگ، اپل در سال 2024 می‌خواهد روی اپل واچ جدید و هدست ویژن پرو تمرکز کند. ساعت هوشمند این شرکت در سال آینده به دهمین سالگرد معرفی خود می‌رسد و انتظار می‌رود که تغییرات بزرگی را به‌همراه داشته باشد.

دیروز در گزارشی به شما اعلام کردیم که اپل واچ سری 10 با تغییراتی در طراحی عرضه خواهد شد و همچنین دو قابلیت سلامتی جدید شامل تشخیص فشار خون و آپنه خواب خواهد داشت. در ادامه، در سال 2026 اپل واچ اولترا هم احتمالاً به نمایشگر نازک‌تر و از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر MicroLED مجهز می‌شود و صفحه‌نمایش بزرگ‌تری خواهد داشت.

مهم‌ترین محصول سال 2024 اپل هدست ویژن پرو خواهد بود. این دستگاه اولین هدست کوپرتینویی‌هاست که می‌تواند آغازگر نسل بعدی محصولات این شرکت باشد. ویژن پرو اولین‌بار در WWDC 2023 معرفی شد و با قیمت 3500 دلار از اوایل سال 2024 ابتدا در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این شرکت ظاهراً به‌زودی آموزش کارکنان خود برای فروش این هدست را شروع می‌کند.

اپل همچنین عرضه ایرپاد 4 را در پیش رو دارد که قرار است طراحی جدید، درگاه USB-C و حذف نویز فعال (ANC) داشته باشد. این اولین‌بار است که ANC به یک مدل غیرپرو از ایرپاد می‌آید. این محصول احتمالاً دو نسخه خواهد داشت که یکی رده‌بالاتر با امکانات بیشتر و دیگری رده‌پایین‌تر با قیمت کمتر خواهد بود.

با توجه به بلوغ گوشی‌های هوشمند، به‌نظر می‌رسد که تصمیم اپل برای حرکت به‌سمت دسته جدید محصولات خود منطقی باشد. اما باید ببینیم که واکنش بازار نسبت به هدست گران‌قیمت ویژن پرو چه خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.