فناوری‌های پوشیدنی

December 21, 2023
21:37 پنجشنبه، 30ام آذرماه 1402
کد خبر: 155217

تلاش اپل برای توقف ممنوعیت فروش اپل واچ شکست خورد

منبع: Digiato

به‌دنبال دعوای حقوقی اپل بر سر نقض پتنت‌های شرکت فناوری پزشکی «مسیمو» (Masimo)، فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در آمریکا متوقف می‌شود.

این هفته اعلام شد که اپل به‌دنبال دعوای حقوقی بر سر نقض پتنت‌های شرکت فناوری پزشکی «مسیمو» (Masimo)، فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را در آمریکا متوقف خواهد کرد. حالا طبق گزارش‌هایی که منتشرشده است، ظاهراً برنامه‌های غول فناوری برای به تأخیر انداختن یا جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ نیز با شکست مواجه شده است و در حال حاضر فقط «جو بایدن» می‌تواند از دستور توقف فروش این دستگاه‌ها در ایالات متحده جلوگیری کند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهراً مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) درخواست اپل برای استفاده از دستور اصلاحی را رد کرده است. دستور اصلاحی توسط وزیر و برای اصلاح قوانین اولیه و ثانویه تنظیم می‌شود. در بیانیه این سازمان آمده است:

«به دلایلی که توسط کمیسیون بررسی شده است، کمیسیون تصمیم گرفته تا درخواست اپل برای باقی‌ماندن دستورات اصلاحی در زمان انتظار تجدیدنظر یا دستور نهایی دولت را رد کند.»

با این وجود، ITC ممنوعیت فروش اپل واچ را تا زمانی که غول فناوری در انتظار تجدیدنظر است متوقف نخواهد کرد.

روز دوشنبه، اپل اعلام کرد که قصد دارد اپل واچ‌های سری 9 و اولترا 2 را از فروشگاه‌ها خارج کند، زیرا طبق حکم صادر‌شده توسط ITC در ماه اکتبر، حسگرهای SpO2 مورداستفاده در این ساعت‌های هوشمند، پتنت‌های سیستم اندازه‌گیری اکسیژن خون مسیمو را نقض می‌کنند. با این وجود، غول سازنده آیفون فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را از تاریخ 21 دسامبر (30 آذرماه) در فروشگاه آنلاین و از تاریخ 24 دسامبر (3 دی‌ماه) در خرده‌فروشی‌های خود متوقف خواهد کرد و رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، «جو بایدن»، تا تاریخ 25 دسامبر (4 دی‌ماه) فرصت دارد تا این دستور را وتو کند.

همچنین پس از اعلام حکم ریاست جمهوری، اپل همچنان می‌تواند درخواست تجدید نظر خود در مورد تصمیم نهایی ITC را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارائه کند. این شرکت قبلاً گفته بود که قصد دارد در تاریخ 26 دسامبر (5 دی) درخواست تجدید نظر کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.