سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 23, 2023
17:57 شنبه، 2ام دیماه 1402
کد خبر: 155319

مدیرعامل همکاران سیستم: توسعه بازار بین‌الملل باوجود مسایل مالی و تراکنش‌های بانکی با خارج از ایران ممکن نیست

منبع: زومیت

نشست خبری رویداد «باهم ۱۴۰۲» از سوی شرکت همکاران سیستم امروز، دوم دی‌ ماه، برگزار شد. محمد عزیزاللهی، مدیرعامل همکاران سیستم و اعضای هیئت‌مدیره این شرکت درباره فعالیت‌های این مجموعه و بعضی دستاوردها توضیحاتی را ارائه کردند.

به گفته مدیرعامل همکاران سیستم، این مجموعه در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به نیمه نخست سال ۱۴۰۱ رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است و اکنون ۲۰۰۰ سرمایه انسانی و بیش از ۱۰۷ هزار مشتری از بخش‌های مختلف بازار دارد.

همکاران سیستم که ارائه‌دهنده خدمات مختلف و راهکارهای نرم افزاری به کسب‌وکارهای بزرگ و متوسط (ERP)، کوچک و سازمان‌های دولتی است، امروز سهم قالبی از بازار صنایع مختلف را در اختیار دارد و با ۵۰۰ بنگاه مختلف در صنایع متنوعی مانند پتروشیمی، خودرو، صنعت غذایی، داروسازی و… همکاری می‌کند.

ابرآمد، راهکاران همکاران سیستم، سپیدار، راهکاران ابری، راهکاران بخش عمومی، دشت و… از جمله سرویس‌هایی است که توسط این شرکت ارائه می‌شود. عزیزاللهی در خصوص خدماتی که توسط این سیستم‌ها به مشتریان همکاران سیستم ارائه می‌شود، گفت: «زنجیره تأمین، مدیریت ارتباطات سازمانی، IOT، تکمیل مدیریت کارخانه و… از جمله خدماتی است که همکاران سیستم به مشتریان خود ارائه می‌دهد.»

مدیرعامل همکاران سیستم حوزه‌هایی که این شرکت روی آن‌ها تمرکز بیشتری دارد و اعلام می‌کند که برای توسعه آتی خود نیز آن‌ها را مد نظر قرار می‌دهد دو حوزه «هوش مصنوعی» و «رایانش ابری» دانسته و توضیح داد:

مهم‌ترین نقطه سرمایه‌گذاری همکاران سیستم حوزه طراحی و ارائه محصول است و به دنبال این هستیم که متناسب با نیاز بازار تولید و عرضه محصول را انجام داده و به سهم قالب بازار از محصولات دست پیدا کنیم. سیاست اصلی این راهبری محصول رایانش ابری و طراحی و تولید محصولات ابری است. علاوه بر این، در محصولات ما هوش مصنوعی عنصر کلیدی دیگری است که در محصولات آتی بیشتر از آن استفاده خواهد شد.

او رویکردهای مربوط به توسعه پایدار مجموعه همکاران سیستم را در گروی موضوع رایانش ابری و ارائه زیرساخت‌های ابری خوانده و گفت: «به‌دنبال ارائه خدمات مبتنی بر زیرساخت‌های ابری هستیم. کلاد عنصر بسیار تأثیرگذار در دنیای فناوری است که هم شرکت‌های های‌تک و هم کسب‌وکاری به آن نیاز دارند و ما هم بر ارائه زیرساخت‌های ابری به مشتریان متمرکز هستیم.»

البته شرکت همکاران سیستم در حال حاضر هم در حوزه زیرساخت ابری پلتفرم ابرآمد، به‌عنوان زیرساخت مجازی سلف‌سرویس، را ارائه می‌کند که طبق اعلام عزیزالله، ۳۵۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در این پلنفرم انجام شده و بیش از ۳۰۰۰ مشتری از زیرساخت ابرآمد استفاده می‌کنند.

به گفته او، محصولاتی مثل فضای ابری، پشتیبانی، دسکتاپ مجازی و محصولاتی در حوزه امنیت دارد از جمله محصولات و خدمات این سرویس شرکت همکاران سیستم است.

مدیرعامل همکاران سیستم همچنین از وجود مشتریان خارجی برای این شرکت خبر داد. به گفته او، بعضی شرکت‌ها در منطقه خاورمیانه از محصولاتی مانند سپیدار، راهکاران و… استفاده می‌کنند؛ با وجود این برخی موانع و مشکلات مانع همکاری‌های بین‌المللی و همچنین، صادرات محصولات به کشورهای خارجی می‌شود: ما دوست داریم توانمندی مثال‌زدنی همکاران سیستم فراتر رفته است و توسعه به خارج از منطقه هم داشته باشیم اما تا زمانی که مسائل مالی و موضوع تراکنش‌های بانکی با خارج از ایران فراهم نشود این موضوع امکان‌پذیر نخواهد بود. البته ما همواره سعی داریم تمام چالش‌های خودمان را رفع کنیم تا هر زمان که موانع بیرونی برطرف شد امکان عرضه در سطح بین‌المللی یا همکاری با شرکت‌های خارجی فراهم شود.

فرید فولادی و محسن طلایی، از اعضای هیئت‌مدیره شرکت همکاران سیستم نیز در این نشست خبری حضور داشته و توضیحاتی را ارائه کردند.

محسن طلایی، عضو هیئت‌مدیره و معاونت توسعه محصول مجموعه همکاران سیستم درباره سهم بازار این شرکت گفت: «سپیدار به‌عنوان یکی از محصولات ما ۲۵ درصد سهم بازار در حوزه ارائه خدمت به شرکت‌ها را در اختیار داشته و رهبری بازار را بر عهده دارد. در حوزه امور مدیریت دولتی هم با سرویس راهکاران عمومی سهم بازار قابل توجهی داریم اما محصول دیگر ما یعنی «دشت» که در حوزه ارائه خدمات به کسب‌وکارها فعالیت می‌کند هنوز سهم بازار بالایی ندارد. دشت اکنون ۳۵ هزار مشتری دارد اما به‌دنبال افزایش سهم خود از این بازار هم هستیم.»

فرید فولادی، عضو هیئت‌مدیره شرکت همکاران سیستم درباره حوزه‌های آتی و مهم‌ترین برنامه‌هایی که این مجموعه برای آینده دارد، گفت: «برای آینده اولین محصول‌، بازاری که باید بگیریم حوزه رایانش ابری است، مسیر دوم هوش مصنوعی است، که اعتقاد داریم برای همه سازمان‌ها مسیر متفاوتی را رقم خواهد زد، سومین حوزه نیز ارائه خدمات به سازمان‌های بزرگ است که به‌دنبال انجام آن هستیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.