فناوری اطلاعات

December 25, 2023
9:37 دوشنبه، 4ام دیماه 1402
کد خبر: 155594

مایکروسافت ۷۶ میلیون دلار برای یک مزرعه کدوتنبل خرج کرد

مایکروسافت برای خرید یک مزرعه‌ی کدوتنبل در ایالت ویسکانسین آمریکا، ده‌ها میلیون دلار هزینه کرد.

جدیدترین تلاش‌های مایکروسافت برای پشت‌سر گذاشتن رقبا درزمینه‌ی هوش مصنوعی، غول آمریکایی را به مناطق روستایی ایالت ویسکانسین کشاند تا برای ساخت دیتاسنتر‌های خود، با پرداخت ۷۶ میلیون دلار یک مزرعه‌ی کدوتنبل را صاحب شود.

به‌گزارش میلواکی بیزینس ژورنال، ارزش واقعی این ملک زراعی ۱۶۴ هکتاری که سال‌ها خانواده‌ی کروزیگر از آن برای کشت کدوتنبل و برگزاری رویدادی به نام «سرزمین مزرعه‌ی کدوتنبل غول‌ها» استفاده می‌کرد، کمتر از ۶۰۰ هزار دلار بود. بنابراین، حتی تصور میزان خوشحالی این خانواده از پیداشدن خریدار دست به جیبی مانند مایکروسافت برای زمینشان ممکن نیست.

هزینه‌ی پرداخت‌شده‌ی ردموندی‌ها بیش از سه برابر مقداری است که دولت محلی در سال ۲۰۱۷ و به نمایندگی از فاکسکان، شرکت سازنده‌ی گوشی اپل، به آن‌ها پیشنهاد داده بود. خانواده‌ی آمریکایی در آن زمان هم چندان مخالفتی با فروش زمین نشان نداد؛ اما امیدوار بود که زمین را با قیمت بیشتری بفروشد.

مزرعه‌ی کدوتنبل خانواده‌ی کروزیگر
مزرعه‌ی خانواده‌ی کروزیگر در ویسکانسین
وکیل این خانواده‌ی خوش‌اقبال گفت که آن‌ها برای روستا و مایکروسافت آرزوی موفقیت می‌کنند و از افرادی که به حریم خصوصی آن‌ها احترام می‌گذارند، قدردانی می‌کنند.

مایکروسافت با تصاحب مزرعه‌ی کدوتنبل، حالا نزدیک به ۵ کیلومترمربع زمین برای توسعه‌ی دیتاسنتر‌های خود در منطقه دارد. قرار است اولین فاز ساخت‌وساز که با هزینه‌ای یک‌میلیارد‌دلاری در محوطه‌ای ۸۷ هکتاری انجام می‌شود، در ابتدا ۲۰۰ شغل و در آینده تا ۴۶۰ شغل دیگر ایجاد کند.

با شدت‌یافتن هرچه بیشتر رقابت‌های تسلیحاتی هوش مصنوعی، غول‌های فناوری ازجمله‌ مایکروسافت چاره‌ای ندارند تا برای تأمین قدرت محاسباتی و انرژی مورد‌نیاز این فناوری، به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای ساخت دیتاسنتر‌های بیش‌تر روی بیاورند.

مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستایی ایالات متحده به‌دلیل فزونی زمین‌های مناسب و بهبود زیرساخت‌ها به‌دست دولت‌های محلی، در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.