اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

December 30, 2023
16:57 شنبه، 9ام دیماه 1402
کد خبر: 156167

وزیر ارتباطات: بسته‌های جدید شائبه افزایش قیمت داشت؛ از رگولاتوری خواستم بسته‌های اینترنت جدید حذف شوند

ICTna.ir – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شائبه‌های ایجاد شده مبنی بر افزایش قیمت بسته‌های اینترنت بیش از ۳۴ درصد تعیین شده، مربوط به بسته‌های جدید معرفی شده از سوی اپراتورها بود که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستم تا این بسته‌ها حذف شوند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عیسی زارع‌پور در بخش گفت و گوی خبری اخبار ساعت ۱۴ امروز تلویزیون با بیان این مطلب افزود: این بسته‌ها تا زمان بررسی دقیق آنها و قیمت‌گذاری براساس نظام قیمت‌گذاری جدید، عرضه نخواهند شد.

او اظهار داشت: اپراتورها در قبال افزایش ۳۴ درصدی تعرفه تعهداتی داده‌اند و حق ندارند هیچ بسته‌ای را که تا روز پنج‌شنبه در دسترس مردم بوده، حذف کنند و هیچ بسته‌ای نباید بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

زارع‌پور افزود: هیچ بسته‌ای من جمله بسته شبانه از سوی اپراتورها حذف نشده و همچنین افزایش قیمت در همه اپراتورها با سقف رقم ۳۴ درصد خواهد بود. ضمن اینکه مردم اگر موردی را مشاهده کردند که خلاف افزایش ۳۴ درصدی بود، می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

او تصریح کرد: بسته‌های اینترنتی تاکنون متنوع بوده و بسته‌های کوتاه مدت گران‌تر و بسته‌های بلند مدت ارزان‌تر بودند. هر بسته‌ای که در گذشته وجود داشته، با هر رقمی که بوده، ضرب در ۱.۳۴ درصد می شود و قیمت جدید آن مشخص می‌شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تعرفه‌گذاری اینترنت از سال ۹۶ تغییری نداشته و کف و سقف قیمت برای اینترنت تعریف شده بوده که به ازای هر گیگ حداقل ۳ هزار تومان و حداکثر ۴۲ هزار تومان تعیین شده بود و عمدتا قیمت بسته‌هایی که معرفی شدند نسبت به کوتاه یا بلند مدت بودن اعتبار بسته، بین ۵ تا ۶ هزار تومان قیمت داشته است.

به گفته او، اپراتورها تعهد داده‌اند که ظرف شش ماه آینده سرعت اینترنت ۳۰ درصد و سال آینده ۵۰ درصد افزایش یابد. در همین رابطه سامانه برخطی برای پایش و رصد سرعت اینترنت راه‌اندازی خواهد شد.

زارع‌پور گفت: افزایش صد درصدی پوشش نسل چهارم موبایل و افزایش ۱۰ درصدی تعداد سایت‌های 5G در کشور از دیگر تعهدات اپراتورهای تلفن همراه به شمار می‌رود که به پروانه فعالیت آنها اضافه خواهد شد و در صورت عدم اجرای تعهدات، جریمه خواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.