خبر اول

دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 2, 2024
11:12 سه شنبه، 12ام دیماه 1402
کد خبر: 156464

احسان کیان‌خواه به جای رضا باقری اصل رییس کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی شد

مراسم معارفه رئیس جدید کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی در مرکز ملی فضای مجازی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ملی فضای مجازی، مراسم تودیع رضا باقری‌اصل، رئیس پیشین کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی و معارفه احسان کیان‌خواه در نشست این کارگروه با حضور سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور برگزار شد.

در این مراسم، آقامیری طی سخنانی با تاکید بر اهمیت این کارگروه در ایجاد همگرایی در میان تمامی ذی‌ربطان و نقش آفرینی در حضور گسترده دستگاه‌های مختلف در این حوزه گفت: تاکنون مسیر پیشرفت کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده و با قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی مجلس شورای اسلامی تقویت شده، مسیر خوب و قابل قبولی بوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: این کارگروه در توسعه دولت الکترونیکی، کاهش نیاز به ارائه مدارک فیزیکی و چارچوب گذاری در تعامل میان دستگاه‌ها فعال بوده و تصمیمات آن در بهبود و ارتقای سطح ارائه خدمات به مردم موثر واقع شده است.

وی با اشاره به این که با تصمیماتی که در این حوزه در حال انجام است شاهد افزایش کار این کارگروه خواهیم بود، تصریح کرد: این کارگروه می تواند الگوی توسعه سایر کارگروه ها در مرکز ملی فضای مجازی بوده و تجربه موفقی است از یک نظام سیاستگذاری که توانسته با تصمیم گیری و خرد جمعی مسیر صحیحی را پیش ببرد.

آقامیری در پایان با تاکید بر تزریق نگاه و رویکرد جدید در این کارگروه، اظهار داشت: نگاه تحولی مناسبی در دوره جدید در این کارگروه شاهد خواهیم بود و امیدوارم در آینده شاهد عملکرد بهتر آن باشیم. همچنین از زحمات آقای باقری اصل تشکر کرده و برای آقای کیان خواه آرزوی توفیق و تقویت هر چه بیشتر این کارگروه را دارم.

گفتنی است، براساس مصوبه ۵۴ شورای عالی فضای مجازی و قانون مدیریت داده و اطلاعات، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی است.

رئیس جمهور در پایان آذرماه سال جاری، با استناد به بند ب ماده 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ماده 6 اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بنا به پیشنهاد وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر احسان کیان خواه را به سمت «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.