تجارت الکترونیک

January 3, 2024
13:27 چهارشنبه، 13ام دیماه 1402
کد خبر: 156579

این اپلیکیشن‌ها درآمد شما را به سازمان‌های مالیاتی گزارش می‌کنند

منبع: zoomit

برخی از اپلیکیشن‌ها از این هفته درآمد کاربران خود را به مقامات و سازمان‌های مالیاتی گزارش می‌دهند.

برخی از اپلیکیشن‌ها مانند eBay و Airbnb که کاربران از طریق آن‌ها درآمد کسب می‌کنند، طبق توافق جهانی جدیدی از این هفته درآمد کاربران خود را به مقامات و سازمان‌های مالیاتی گزارش می‌دهند. توافق یادشده به نسبت قوانین اجرایی موجود در هر کشور متفاوت خواهد بود.

بسیاری از افراد نمی‌دانند که برای درآمد کسب‌شده از طریق اپلیکیشن‌ها نیز باید مالیات پرداخت کرد یا می‌دانند و درآمد خود را گزارش نمی‌کنند. بدین ترتیب ۳۸ عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) به منظور مقابله با موارد گفته‌شده توافقنامه‌ی جدیدی امضا کرده‌اند که به دنبال آن درآمد کاربران به‌طور خودکار با سازمان مالیاتی کشورشان به اشتراک گذاشته می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اعضای OECD شامل کشور‌های مختلفی از جمله ایالات متحده، بریتانیا و برخی از کشور‌های عضو اتحادیه‌ی اروپا می‌شود.

بریتانیا برای جلوگیری از فرار مالیاتی، پلتفرم‌های دیجیتالی را ملزم به گزارش درآمد کسب شده از طریق مشاغلی همچون فروش کالا‌، فروش لباس‌ و موارد خدماتی مانند کرایه تاکسی و تحویل غذا و بنگاه‌های املاکی می‌کند. کشورهای دیگر نیز یک‌سری قوانین مشابه دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.