سخت‌افزار

January 4, 2024
0:12 پنجشنبه، 14ام دیماه 1402
کد خبر: 156674

لپ تاپ جدید شیائومی با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت از راه می‌رسد

منبع: zoomit

شیائومی احتمالاً می‌خواهد جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود را با پردازنده‌ی ایکس الیت کوالکام رونمایی کند.

شیائومی خود را برای رونمایی لپ‌تاپ‌های سری ردمی جی پرو (Redmi G Pro 2024) با سخت‌افزار و ویژگی‌های جدید آماده می‌کند.

به‌گزارش حساب کاربری دیجیتال چت استیشن در ویبو، برخی از مدل‌های لپ تاپ گیمینگ بعدی شیائومی ممکن است به پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت مجهز شوند.

عملکرد اسنپدراگون ایکس الیت بسیار امیدوارکننده بوده است. هدف الیت این است که به‌لطف هسته‌ی Oryon کوالکام تأثیر بسزایی بر بازار لپ‌تاپ‌های ویندوزی داشته باشد.

کوالکام نتایج بنچمارک ایکس الیت را با پردازنده‌ اینتل و پردازنده‌ی اپل و پردازنده AMD مقایسه کرده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پردازنده در آزمون تک‌هسته‌ای عملکرد بسیار خوبی دارد.

جدیدترین مدل‌های لپ‌تاپ شیائومی در برخی از کانفیگ‌ها به پردازنده‌ی Intel i5-14500HX به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و گرافیک انویدیا مدل RTX 4060 مجهز می‌شود.

همچنین، یکی از مدل‌های ردمی جی پرو ۲۰۲۴ با پردازنده‌ی پرچم‌دار Intel i9-14900HX به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و پردازنده‌ی گرافیکی RTX 4050 عرضه خواهد شد.

شیائومی در سال ۲۰۲۲ لپ تاپ ردمی جی پرو را با نمایشگر ۱۶ اینچی LCD با وضوح 2.5K و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز رونمایی کرده بود. آن دستگاه به پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 6800، گرافیک RTX 3060، شانزده گیگابایت رم DDR5 و ۵۱۲ گیگابایت SSD مجهز بود.

باید منتظر ماند و دید که نسل جدید لپ‌تاپ شیائومی در‌نهایت با چه پردازنده‌ای روانه بازار می‌شود. هنوز اطلاعاتی از قیمت لپ تاپ جدید شیائومی نیز منتشر نشده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.