5G, 6G, vRAN, OpenRAN

باندپهن سیار

تلفن همراه

خبر اول

January 6, 2024
11:36 شنبه، 16ام دیماه 1402
کد خبر: 156901

T-Mobile سال 2024 را با یک آزمایش جدید آغاز کرد: تجمیع فرکانسی 245 مگاهرتز روی شش کریر!

ICTna.ir – شعبه آمریکای T-Mobile که مشتاق است حقوق 5G خود را برای 12 ماه آینده حفظ کند، ادعای “اول” بودن دیگری را مطرح کرد: این شرکت مخابراتی مدعی شده که یک تجربه شامل تجمیع شش کریر (6CC) را با استفاده از طیف زیر 6 گیگاهرتز در شبکه 5G زنده خود انجام داده است. تی موبایل می گوید این اولین بار است که این کار در دنیا انجام می شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همراه با اریکسون و کوالکام، T-Mobile دو کانال با طیف 2.5 گیگاهرتز، دو کانال با طیف PCS روی فرکانس 1.9 گیگاهرتز و دو کانال با طیف AWS فرکانس 2.1 گیگاهرتز را ترکیب کرد و در مجموع 245 مگاهرتز را برای این تست فراهم کرد.

نتیجه، اوج سرعت پایین لینک بیش از 3.6 گیگابیت بر ثانیه بود، که T-Mobile گفت به اندازه کافی سریع است تا یک فیلم HD دو ساعته را تنها در هفت ثانیه دانلود کنید.

این یک شاهکار فنی چشمگیر است و T-Mobile به آن بسیار افتخار می کند، اما از نظر توان عملیاتی خام، به نظر نمی رسد که از آخرین آزمایش CA خود گامی بلندتر باشد.

ژوئیه گذشته ، T-Mobile یک آزمایش موفقیت آمیز تجمیع 4CC را با استفاده از دو کانال 2.5 گیگاهرتز، یکی از 1.9 گیگاهرتز، به علاوه کانالی با طیف 600 مگاهرتز اعلام کرد. بار دیگر در شبکه زنده خود جای گرفت و به حداکثر سرعت 3.3 گیگابیت در ثانیه رسید.

جالب است بدانید که تجمیع دو کانال کامل دیگر معادل «تنها» 300 مگابیت بر ثانیه دیگر از توان عملیاتی است. احتمالاً به اندازه هر کانال مجزا و شرایط دنیای واقعی که آزمایش در آن انجام شد.

از این گذشته، زمانی که اریکسون اولین تجمیع فرکانسی 6CC در جهان را در آگوست گذشته انجام داد، سرعت آن به 5.7 گیگابیت در ثانیه رسید، البته با استفاده از طیف 400 مگاهرتز تجمیع شده.

توضیحی در مورد همه اینها از T-Mobile بسیار جالب تر خواهد بود، اما در عوض درگیر هذلولی است: اولف اوالدسون، رئیس فناوری T-Mobile در این خصوص گفت: ما در حال عبور از مرزهای فناوری بی سیم برای ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتریان خود هستیم. تی موبایل با اولین و بزرگترین شبکه مستقل 5G در آمریکا، تنها اپراتور تلفن همراه است که به 10 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌کند تا قابلیت‌های جدیدی مانند تجمیع حامل‌های 5G را در سراسر کشور ارائه دهد و من به‌طور باورنکردنی به تیم خود به دلیل پیشروی در این راه افتخار می‌کنم.

البته، امروزه هیچ گوشی موبایلی در بازار وجود ندارد که بتواند از فناوری 6CC انبوه استفاده کند.

پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل سه مودم X75 خود را که از تجمع 5CC در دانلیک پشتیبانی می کند، در خود جای داده است. اولین گوشی های مجهز به این تراشه، از جمله گلکسی اس 24 که به زودی توسط سامسونگ عرضه میشود، چنین پردازنده ای در قلب خود خواهند داشت.

در همین حال، پردازنده Dimensity 9300 مدیاتک می تواند از تجمع 4CC در فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی کند. سامسونگ همچنین خانواده نیمه هادی های موبایل Exynos خود را احیا کرده است، که شامل آخرین مودم Exynos 5300 است، اما در برگه مشخصات مشخص نیست که وضعیت در خصوص تجمیع فرکانسی چطور خواهد بود.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.