سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 8, 2024
11:33 دوشنبه، 18ام دیماه 1402
کد خبر: 157216

رونمایی سامسونگ از اولین نمایشگر شفاف جهان

منبع: ایسنا

شرکت سامسونگ از اولین صفحه نمایش شفاف میکروال‌ای‌دی جهان در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

در نمایشگاه CES همیشه شگفتی‌های زیادی وجود دارد و در جریان رویداد معرفی محصولات جدید شرکت سامسونگ شاهد اولین نمایشگر میکروال‌ای‌دی شفاف جهان هستیم.

در حالی که هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت یا زمان عرضه این فناوری به بازار نشده است، این نمایشگر، فوق العاده و باورنکردنی به نظر می‌رسد.

به نقل از انگجت، سامسونگ نه یک، بلکه سه نمایشگر شفاف میکروال‌ای‌دی با طراحی‌های کمی متفاوت را در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته است.

دو نسخه از این نمایشگرها دارای شیشه‌های رنگی و سایه‌دار هستند که نادیده گرفتن اشیاء در پشت آنها را آسان‌تر می‌کنند، در حالی که نمایشگر سوم به شفافیت یک شیشه معمولی است و در عین حال طراحی بدون قاب دارد.

توصیف آنچه که نمایشگرهای میکروال‌ای‌دی شفاف سامسونگ به نمایش می‌گذارند، به سختی قابل انجام است، زیرا محتوای مورد نمایش آنها تقریباً شبیه به نمایش یک هولوگرام است که در هوا شناور است.

گفتنی است که تمام این نمایشگر فقط یک سانتی‌متر ضخامت دارد. علاوه بر این، به دلیل تراکم پیکسلی بالای میکروال‌ای‌دی‌ها تصاویر نمایشی آن نیز فوق العاده واضح به نظر می‌رسند.

به گفته یکی از نمایندگان سامسونگ در نمایشگاه CES، از آنجایی که نمایشگرهای شفاف میکروال‌ای‌دی در مقایسه با پنل‌های شفاف OLED روشنایی بیشتری دارند، نور محیط نیز کمتر آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خبر بد این است که با توجه به قیمت فعلی تلویزیون‌های میکروال‌ای‌دی غیرشفاف سامسونگ که در حال حاضر قیمتی معادل ۱۵۰ هزار دلار برای مدل ۱۱۰ اینچی دارند، تا زمانی که این نمایشگرهای جدید تقریباً مقرون به صرفه شوند، زمان زیادی طول خواهد کشید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.