بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 8, 2024
14:09 دوشنبه، 18ام دیماه 1402
کد خبر: 157236

مدیر مارکتینگ بلوبانک: ۶۳ درصد بازار نئوبانک‌ها را در اختیار داریم

منبع: پیوست

«بلوبانک تقریباً ۶۳ درصد بازار نئوبانک‌ها و شعب دیجیتال بانک‌ها را در اختیار دارد.» این خبری است که مدیر مارکتینگ بلو اعلام کرده است.

محمد شیخ‌سفلی اعلام کرد: «بیش از ۷۰ درصد کاربرانی بلو بانک سامان در دسته کاربران فعال قرار می‌گیرند.» طبق گفته او بر اساس نتایج تحقیقات داخلی بلوبانک، ۹۲ درصد از این کاربران فعال بلوبانک را به آشنایان خود معرفی می‌کنند.

مدیر مارکتینگ بلو در پاسخ به این سوال که مصوبه اخیر بانک مرکزی چه تاثیری روی فعالیت‌های تبلیغاتی این نئوبانک می‌گذارد، گفت: «نئوبانک‌هایی که الان در ایران شکل گرفته‌اند، فعلاً به عنوان یک بانک مستقل نمی‌توانند فعالیت کنند و زیرمجموعه یک بانک مادر قرار می‌گیرند. بلو مسلما متعلق به بانک سامان است و ما در تمام تبلیغات، بلو را در کنار بانک سامان می‌بینیم که به دلیل ایجاد اعتماد در میان کاربران خوب است.»

طبق بندی از این مصوبه که چندی پیش در آذر ماه تصویب شد، نئوبانک‌هایی که تاکنون فعالیت‌های تجاری انجام داده‌اند دیگر نمی‌توانند به صورت مستقل از نام تجاری خود استفاده کنند و باید حتماً نام موسسه اعتباری و بانکی که زیرمجموعه آن هستند ذکر شود.

او با اشاره به این بند از مصوبه اخیر بانک مرکزی می‌گوید: «ما تمایل داریم رویکرد در قانون‌گذاری و نحوه اجرای آن نسبت به تمامی نئوبانک‌ها یکسان و در شرایط عادلانه‌ باشد.»

شیخ‌سفلی با اشاره به رویه بلوبانک برای معرفی این نئوبانک در تمامی کانال‌های ارتباطی با مشتریانش می‌گوید: «هم‌اکنون در تمامی کانال‌های ارتباطی خود با مشتریانمان باید نام بانک سامان را نیز قرار دهیم که این امر تا حدودی اطلاع‌رسانی و تبلیغات را سخت‌تر می‌کند. به طور مثال باید در آدرس اینترنتی blubank.sb24.ir ثبت شود و در پیامک‌ها نام بانک سامان حتماً قید شود.»

او از تمایل به داشتن دامنه اختصاصی برای این نئوبانک می‌گوید که با توجه به مصوبه جدید بانک مرکزی، در حال حاضر امکان آن وجود ندارد: «هم از نظر بصری و هم از نظر مسائل مربوط به SEO، ما دوست داریم با blubank.ir شناخته شویم و در حال رایزنی برای برطرف کردن این موضوع هستیم. الان هم اگر blubank.ir را سرچ کنید، به این آدرس منتقل می‌شود اما تمایل داریم آدرس خودمان را داشته باشیم تا علاوه بر مزایای تبلیغاتی، اعتماد کاربران نیز افزایش پیدا کند.»

بلو؛ سنت‌شکن و رادیکال

شیخ‌سفلی باور دارد بلو «سنت‌شکن و رادیکال» است و به گفته او این موضوع حتی در عرضه عمودی کارت‌های این بانک که برای اولین بار اتفاق افتاده بود، به چشم می‌خورد.

مدیر مارکتینگ بلو، سنت‌شکنی را مزیت رقابتی این برند می‌داند اما از محدودیت‌هایی که در این مسیر برای برخی برندها وجود دارد انتقاد می‌کند: «در تبلیغات محیطی و کمپین‌ها ما ملزم به رعایت یک سری دستورالعمل‌ها هستیم به طور مثال نمی‌توانیم برای محصولات خود از teasing opening استفاده کنیم. این در حالی است که بسیاری از برندها امکان استفاده از این مدل تبلیغات را دارند.»

با وجود مواردی که شیخ‌سفلی نسبت به آن‌ها انتقاد دارد، او از موفقیت کمپین‌های بلوبانک از جمله آخرین کمپین این برند «دعوت رنگی» می‌گوید: «کمپین‌ها نتایج شگفت‌انگیزی را به ما برگرداندند و در بازه آن‌ها رشد خیلی خوبی داشتیم. آخرین کمپین دعوت رنگی بود که به‌خاطر مکانیزم ساده‌ آن با استقبال خوبی مواجه شد. ما متوجه شده بودیم که بخش قابل توجهی از مخاطبان ما هنوز موفق نشده‌اند دعوت موفق انجام دهند. دوست داشتیم در فضایی با شانس برابر برای همه قرعه‌کشی انجام شده و برنده صاحب وسپا شود.»

او در خصوص میزان جذب کاربر در دوره‌ کمپین‌های تبلیغی می‌گوید در آخرین کمپین تبلیغی که صورت گرفت در روزها ابتدایی کمپین تعداد افتتاح حساب‌ها نسبت به روزهای عادی دو برابر شد و در شرایط فعلی نیز بیشتر از ۵۰ درصد قبل از آن زمان است.

تغییر کیفیت کارت‌های بلوبانک در سری‌های مختلف واردات

او در ادامه از تغییر کیفیت کارت‌های بلوبانک در دوره‌های مختلف می‌گوید و علت این موضوع را محدودیت‌های بلو در موضوع تامین کارت می‌داند: «ما در ایران با منابع بسیار محدودی مواجه هستیم. با این وجود تمایل ما به این است که حتی اگر هزینه بیشتر شود، کیفیت بالاتری ارائه بدهیم. در دوره‌ای به این سمت رفتیم که جنس گوشت داخل کارت را رنگی کنیم و واکنش‌های مثبتی گرفتیم. اما کارت‌ها را از کشورهای مختلفی وارد می‌کنیم و ممکن است در هر سری واردات، کیفیت متفاوت باشد. با این وجود همیشه تلاش می‌کنیم تا بهترین کیفیت را برای کارت‌های بلو سفارش بدهیم و هر روز این مسیر بهینه شود. در این راستا با تامین‌کنندگان مختلف مذاکره کرده‌ایم تا کیفیت محصول همواره بهتر شود.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.