تلفن همراه

گجت

January 10, 2024
11:48 چهارشنبه، 20ام دیماه 1402
کد خبر: 157517

ایسوس عینک هوشمند AirVision M1 را معرفی کرد

منبع: دیجیاتو

ایسوس در نمایشگاه CES امسال از محصولات مختلفی مانند مانیتورهای OLED و اولین مینی‌ پی‌سی NUC رونمایی کرد. حالا نوبت به یک گجت دیگر رسیده که نام آن شبیه به هدست واقعیت مجازی اپل است. عینک هوشمند ایرویژن (AirVision) M1 عینکی با یک صفحه‌نمایش میکرو OLED با وضوح 1080 پیکسل است که محتوای گوشی یا کامپیوتر متصل به آن را نشان می‌دهد.

براساس گزارش ورج، این عینک میدان دید عمودی 57 درجه‌ای دارد که آن را به یک صفحه‌نمایش تقریباً عریض تبدیل می‌کند تا قسمت زیادی از شعاع دید چشم شما را پوشش دهد. این عینک علاوه‌ بر نام‌ خود، در موارد دیگری نیز مشابه چندین محصول دیگر است؛ برای مثال، شرکت TCL عینک‌های مشابهی تولید می‌کند. عینک‌های ایسوس مانند عینک NXTWear، اسپیکرهای داخلی دارند و از یک اتصال سیمی برای انتقال محتوا به صفحه‌نمایش از طریق DisplayPort استفاده می‌کنند.

ایرویژن ایسوس چند ویژگی جالب جدید نیز دارد؛ یک صفحه لمسی در سمت چپ آن تعبیه شده است تا بتوانید تنظیماتی را روی صفحه‌نمایش اعمال کنید. همچنین می‌توانید یک صفحه مجازی را در یک مکان خاص پین کنید.

اگر رندرهایی که از عینک ایسوس می‌بینیم محصول نهایی باشد، با دستگاهی زمخت روبه‌رو هستیم و اندازه بزرگ آن کمی آزاردهنده به‌نظر می‌رسد؛ البته اکثر عینک‌های هوشمند همانند NXTWear نیز چنین اندازه‌ای دارند و به‌دلیل کارایی هوشمند آن‌ها باید شیشه‌های مات و فریم بزرگ داشته باشند. از سویی، این عینک‌ها قرار نیست همیشه روی چشم کاربر باشند، اما حتی برای یک استفاده کوتاه‌مدت در هواپیما یا کافی‌شاپ نیز به‌نظر کمی بزرگ می‌رسند.

ایسوس هنوز تاریخ عرضه یا قیمت این عینک را اعلام نکرده است؛ اما قیمت عینک NXTWear حدود 399 دلار است و احتمال دارد قیمت عینک ایسوس نیز در همین حدود باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.