سیستم‌عامل و نرم‌افزار

January 11, 2024
12:31 پنجشنبه، 21ام دیماه 1402
کد خبر: 157642

ویندوز 12 سال آینده عرضه می‌شود

منبع: همکاران سیستم

مایکروسافت این روزها سرمایه گذاری‌های فراوانی در عرصه هوش مصنوعی انجام می‌دهد و این خبر می‌تواند برای سازندگان رایانه‌های شخصی که محصولات جدید خود را مبتنی بر ویندوز توسعه می‌دهند تاثیرات مثبت و منفی فراوانی داشته باشد.

ویندوز 11 همچنان به عنوان محصولی با موفقیت کمتر در خانواده سیستم‌های عامل مایکروسافت مورد توجه قرار می‌گیرد. جدیدترین مجموعه ارقامی که در این زمینه گزارش شده است نیز چندان رضایت بخش نبوده است. برخلاف پایان غریب الوقوع پشتیبانی از ویندوز 10، این سیستم همچنان حاکمیت بازار را در اختیار گرفته است و ویندوز 11 همچنان موقعیت قبلی را حفظ کرده است.

یکی از دلایل روند مذکور الزامات سخت افزاری ویندوز 11 است که بر این اساس رایانه‌های شخصی ب مشخصات مناسب قادر به اجرای آن نیستند. مایکروسافت و شرکت‌های توسعه دهنده رایانه‌های شخصی به وضوح امیدوار هستند که مشتریان آسیب دیده از این جریان، رایانه‌های جدید را برای ارتقا خریداری کنند و با حتی با این اتفاق بسیاری از آنها به ویندوز 10 پایبند خواهند بود.

نکته مهم اینجاست که هیچ مشکل خاصی در سیستم عامل ویندوز 11 وجود ن دارد و بنابراین مایکروسافت و شرکای سخت افزاری آن به این مسئله فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند از این مشکل بیرون بیایند. به نظر می‌رسد توافق بر این است که ویندوز 12 سال آینده وارد بازار شود و شرکای سخت افزاری مایکروسافت هم منتظر این اتفاق هستند و ممکن است برخی از آنها با توجه استقبال اندک از ویندزو 11، آن را به عنوان یک نجات دهنده به کار گیرند.

اینکه نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت چه زمان وارد بازار می‌شود، بررسی روند‌های قبلی نشان می‌دهد که احتمالا این به‌روز رسانی حدود اکتبر 2024 در اختیار کاربران قرار گیرد. در این میان گزارش‌هایی از انتشار نسخه 24H2 ویندوز 11 برای عرضه در نیمه دوم سال 2024 میلادی هم منتشر شده است که این مسئله را تایید می‌کند.

منبع: theregister.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.