تلفن همراه

گجت

January 12, 2024
18:22 جمعه، 22ام دیماه 1402
کد خبر: 157841

این گجت، زبان را به ماوس گوشی تبدیل می‌کند!

منبع: زومیت

شرکت Augmental از گجتی عجیب رونمایی کرده است که زبان را به ماوس گوشی و لپ‌تاپ تبدیل می‌کند.

MouthPad یکی از عجیب‌ترین گجت‌های نمایشگاه CES امسال بود. با این گجت می‌توانید از زبان خود به عنوان ماوس برای لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی استفاده کنید.

شرکت Augmental محصول جدیدش را یک ماوس لمسی با زبان می‌نامد که در سقف دهان قرار می‌گیرد و می‌تواند درست مانند یک ماوس بلوتوثی استاندارد به دستگاه‌های شما متصل شود.

براساس بیانیه‌ی رسمی، MouthPad در واقع نوعی تاچ پد محسوب می‌شود که باتری و بلوتوث در آن تعبیه شده است. باتری این دستگاه توسط شرکتی به نام وارتا ساخته شده که به گفته‌ی سازنده‌ی MouthPad سابقه‌ی طولانی در تولید باتری‌های ایمن با درجه‌ی ایمپلنت پزشکی دارد.

در ویدئوی بالا که توسط صفحه‌‌ی رسمی Augmental در ایکس منتشر شده می‌توانیم ببینیم که با قرار دادن این گجت در داخل دهان، مکان‌نمایی روی گوشی آیفون فعال می‌شود و بدون دخالت دست با استفاده از زبان می‌توان گوشی آیفون را کنترل کرد.

هنوز سؤالاتی در مورد کاربردی‌بودن و راحت‌بودن استفاده از چنین گجتی وجود دارد. Augmental می‌گوید استفاده از MouthPad راحت است اما هنگام غدا خوردن باید آن را از دهان خارج کنید.

شرکت سازنده می‌گوید گجت جدیدش با یک‌بار شارژ تا پنج ساعت شارژدهی خواهد داشت و شارژ مجدد دستگاه حدود یک ساعت و نیم‌ طول خواهد کشید.

MouthPad از ویژگی Assistive Touch اپل برای ناوبری در iOS استفاده می‌کند، اما دستگاه‌های غیر اپلی نیز آن را به عنوان ماوس بلوتوثی تشخیص خواهند داد. MouthPad هم‌اکنون برای کسانی که آن را پیش‌خرید کرده‌اند، در دسترس است و اواخر سال ۲۰۲۴ به شکل عمومی عرضه خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.