اینترنت و شبکه

خبر اول

خدمات ابری و مجازی‌سازی

January 13, 2024
14:02 شنبه، 23ام دیماه 1402
کد خبر: 157861

گوگل با کاهش هزینه‌های انتقال داده، رقبا و قانون‌گذاران را از میدان بدر کرد

ICTna.ir – غول اینترنتی گوگل تصمیم گرفته است که از شر هزینه های سنگینی که هنگام خروج کاربران از سرویس های ابری خود دریافت می کند خلاص شود، اما آیا رقبای آن نیز از این کار پیروی خواهند کرد؟

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روزگار ناامیدانه نیاز به اقدامات امیدوار کننده دارد. گوگل هم در تلاش است تا در رقابت ابر عمومی خود، AWS و مایکروسافت آژور را از میدان بدر کند و هم با افزایش فشار نظارتی مواجه است؛ بنابراین تصمیم گرفته است که با حذف هزینه‌های انتقال داده‌ها برای هر کسی که به دنبال دور شدن از Google Cloud است، به سمت شکستن فضا برود.

آمیت زاویری، رئیس پلتفرم در گوگل کلاد، در پستی نوشته: در Google Cloud، ما برای پشتیبانی از یک اکوسیستم ابری پررونق که باز، ایمن و قابل همکاری است، کار می‌کنیم. از امروز، مشتریان Google Cloud که می‌خواهند استفاده از آن را متوقف کنند و داده‌های خود را به ارائه‌دهنده ابری دیگری انتقال دهند، می‌توانند از انتقال رایگان داده شبکه برای انتقال داده‌های خود به خارج از گوگل کلاد استفاده کنند.

زاویری در ادامه از “روش‌های محدودکننده و غیرمنصفانه مجوز” ابراز تاسف کرده که دلیل واقعی تغییر ارائه‌دهنده ابر عمومی را تغییر داده است. او ظاهراً با اشاره به مایکروسافت نوشته: «بعضی از ارائه‌دهندگان قدیمی با استفاده از شیوه‌های صدور مجوز محدود که مشتریان را قفل می‌کند و رقابت را منحرف می‌کند و از انحصارات نرم‌افزاری خود برای ایجاد انحصارات ابری استفاده می‌کنند. او در ادامه به فهرستی از ترفندهای کثیف تجاری پرداخته که توسط این انحصارطلبان برای وادار کردن کاربران به استفاده از آنها در خدمات ابری استفاده می‌شوند.

این در حالی است که در بریتانیا، سازمان رقابت و بازار (CMA) تحقیقاتی را در بازار ابر عمومی آغاز کرده که در آن یکی از موارد کلیدی هزینه های انتقال داده بود. مورد دیگر تحقیقی خاص در مورد انواع شیوه های مایکروسافت بود که در بالا به آن اشاره شد. گوگل به خصوص در بازار ابری بریتانیا عملکرد بدی دارد ، بنابراین تفسیر آن به عنوان یک حرکت استراتژیک که عمدتاً با در نظر گرفتن کاوشگر CMA انجام شده است، آسان است.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.