سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 14, 2024
11:42 یکشنبه، 24ام دیماه 1402
کد خبر: 157980

مایکروسافت از این پس داده‌های شخصی کاربران اروپایی را در اتحادیه اروپا ذخیره می‌کند

منبع: دیجیاتو

مایکروسافت اعلام کرد که تمام داده‌های شخصی کاربران اتحادیه اروپا اکنون در سرورهایی در داخل این قاره نگه‌داری خواهد شد. غول حوزه نرم‌افزار که همچنین به‌تازگی با عبور از اپل به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد، در تلاش برای رعایت قوانین اتحادیه اروپا و ارائه کنترل بیشتر به سازمان‌ها و کاربران در زمینه محل ذخیره‌سازی داده‌ها، این تحول مهم را اعلام کرده است.

در پست وبلاگ مایکروسافت درباره این تغییرات نوشته شده است: «سال گذشته، به‌عنوان اولین قدم در رویکرد چندمرحله‌ای خود برای راه‌اندازی برنامه «مرز داده‌های اتحادیه اروپا» (EU Data Boundary)، توانایی ذخیره‌سازی و پردازش داده‌های مشتریان را در سرویس‌های مایکروسافت 365، Azure ،Power Platform و Dynamics 365 ارائه کردیم.

حالا براساس این تغییرات اولیه، مایکروسافت فضای ذخیره‌سازی و پردازش محلی خود را بیشتر گسترش می‌دهد تا تمام داده‌های شخصی، مانند گزارش‌های خودکار سیستم را شامل شود و مایکروسافت را به اولین ارائه‌دهنده فضای ابری تبدیل کند که این سطح از محلی‌سازی داده‌ها را به مشتریان اروپایی ارائه می‌کند.»اواخر امسال نیز قابلیت‌های پردازش و ذخیره‌سازی داده‌های مربوط به پشتیبانی فنی به EU Data Boundary اضافه خواهد شد. همچنین مایکروسافت در شرایطی که نیاز داشته باشد به داده‌های مشتریان در خارج از اتحادیه اروپا دسترسی پیدا کند، از سیستم‌های انتقال موقت داده استفاده خواهد کرد.

مایکروسافت در ادامه پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد: «رویکرد EU Data Boundary فراتر از قوانین اروپایی است و تعهد ما نسبت به ارائه خدمات ابری قابل اعتماد را نشان می‌دهد که برای استفاده از تمام قدرت فضای ابری طراحی شده است و در عین حال به ارزش‌های اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد.»

مایکروسا‌فت به‌وضوح تلاش می‌کند تا از هرگونه جریمه احتمالی به‌دلیل عدم پیروی از قوانین جلوگیری کند. تاکنون شرکت‌های بزرگی به دلیل عدم مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا جریمه شده‌اند، به‌عنوان مثال می‌توان به جریمه 1.3 میلیارد دلاری متا برای انتقال داده‌های شهروندان اروپا به سرورهای آمریکا اشاره کرد. مایکروسافت همچنین یک صفحه وب اختصاصی مربوط به EU Data Boundary برای Microsoft Cloud راه‌اندازی کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.