تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 15, 2024
15:08 دوشنبه، 25ام دیماه 1402
کد خبر: 158115

فدکس در رقابت با آمازون پلتفرم تجارت الکترونیک جدیدی راه‌اندازی می‌کند

منبع: دیجیاتو

فدکس (FedEx)، بزرگ‌ترین ارائه‌کننده خدمات لجستیکی و انتقال بسته‌ها و محموله‌های پستی در ایالات متحده و جهان ظاهراً در حال راه‌اندازی پلتفرم تجارت الکترونیک جدیدی در رقابت با آمازون است.

این شرکت می‌گوید پلتفرم جدید این شرکت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا تجربه جدیدی در سفارش محموله‌ها برای خود رقم بزنند.

براساس اعلام فدکس، این پلتفرم تجارت الکترونیک مبتنی بر داده‌های جدید، احتمالاً در پاییز سال آینده راه‌اندازی می‌شود. هدف پلتفرم جدید این شرکت کمک به کسب‌وکارها در مدیریت زنجیره تأمین، فروش به مشتریان و مدیریت تحویل است.

در اطلاعیه منتشرشده از سوی فدکس به این موضوع اشاره شده است که این شرکت قصد دارد برخی ابزارهای تجارت فعلی FedEx را با پلتفرم جدید خود یکپارچه‌سازی کند. این موضوع باعث می‌شود مشتریان بتوانند تجربه جدیدی را در ارسال محموله‌های خود رقم بزنند و مدیریت سفارش‌ها وضعیت بهتری پیدا می‌کند.

«کریستینا میک»، مدیر روابط جهانی فدکس اعلام کرد که این پلتفرم جدید به فدکس کمک می‌کند تا بتوانند قابلیت‌های دیجیتالی بیشتری را به کسب‌وکارها ارائه بدهد.

پلتفرم جدید در حالی راه‌اندازی می‌شود که فدکس در زمینه لجستیک با آمازون رقابت می‌کند، و آمازون برای فدکس تهدید محسوب می‌شود. در سال 2019، فدکس از تمدید قرارداد خود در ارسال محموله‌های آمازون از طریق FedEx Express خودداری کرد. اواخر همان سال، آمازون فروشندگان خود را از استفاده از FedEx برای تحویل برخی محموله‌ها در طول تعطیلات منع کرد. هرچند این ممنوعیت در سال بعد لغو شد.

فدکس و UPS جایگاه خود را نسبت به آمازون از دست داده‌اند. به‌طوری که آمازون در سال 2022 محموله‌های ارسالی بیشتری نسبت به هر یک از آن‌ها تحویل داده است. حالا باید دید با پلتفرم جدید این وضعیت به چه سمت‌وسویی می‌رود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.