بانکداری و پرداخت الکترونیک

January 16, 2024
10:31 سه شنبه، 26ام دیماه 1402
کد خبر: 158157

راهکار جامع بانکی داتین در بانک کارآفرین به بهره‌برداری رسید

مهاجرت بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین به‌صورت یک‌باره و با انجام مهاجرت توامان داده‌های حوزه‌های منابع، مصارف و ارزی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ دی ماه و در کمتر از یک‌سال انجام شد.

بانک کارآفرین یکی از بهترین بانک‌ها از منظر استانداردهای بانکی است که تاکنون بر مشتریان شرکتی تمرکز داشته است. این بانک در برنامه‌ریزی جدید خود افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به مشتریان فعلی و گسترش دامنه مشتریانش به مشتریان خرد را در دستور کار قرار داده است. بنابراین برای رسیدن به این هدف، ارتقای سامانه‌های بانکی خود را به‌منظور یکپارچگی هرچه بیشتر سامانه‌ها و خدمات و افزایش کیفیت و سطح اطمینان سامانه‌ها مد نظر داشت.

بانک کارآفرین در این مسیر، داتین را که تجربه چندین مهاجرت سامانه‌های بانکی را داشت، برای انجام این کار مهم انتخاب کرد. درنهایت، این بانک طی روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ به راهکار جامع بانکی داتین مهاجرت داده شد. اراده و انسجام بانک کارآفرین رکن مهمی در به‌سرانجام‌رسیدن این مهاجرت در کمتر از یک‌سال بود.

حمیدرضا آموزگار، عضو هیئت‌مدیره و معاون توسعه محصول داتین در این خصوص بیان داشت: «این پروژه از حیث مهاجرت تمامی داده‌ها و خدمات بانک در حوزه‌های منابع، مصارف، کارت و ارزی به راهکار جامع بانکی داتین در مدت زمان کوتاه ۱۰ ماهه، رکورد جدیدی برای شرکت داتین محسوب می‌شود. علاوه‌بر آن، داتین در این پروژه مجموعه وسیعی از سرویس‌های زیرساختی بانکی را در قالب API ارائه کرد که می‌توان آن را نمونه جدیدی از فراهم‌سازی بستر ارائه خدمات نوین بانکی برای شکل‌گیری نئوبانک کارآفرین دانست.»

این پروژه از ابتدای سال جاری به‌صورت فشرده آغاز شد و پس از طی مراحل تحلیل شکاف، بومی‌سازی، آماده‌سازی زیرساخت و استقرار سامانه‌ها و آموزش کاربران، درنهایت با مهاجرت داده و بهره‌برداری کامل در تاریخ ۲۲ دی‌ماه به سرانجام رسید.

به‌منظور کاهش ریسک‌های احتمالی، خدمات بانک با اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان، از عصر روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه قطع و فرایند استخراج داده‌ها و مهاجرت به سامانه‌های جدید آغاز شد. همزمان، عملیات استقرار نهایی و اتصال سامانه‌های جدید به شتاب، ساتنا، پایا، چکاوک، صیاد، نهاب و سایر سامانه‌های بانک مرکزی تا عصر روز جمعه ۲۲ دی‌ماه انجام شد و با برقراری مجدد دسترسی به خدمات بانک در این زمان، مشتریان بانک کارآفرین توانستند خدمات بانکی را این بار بر بستر سامانه‌های داتین دریافت کنند.

با تجهیز بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین، اکنون داتین در آستانه دوازده سالگی‌اش افتخار تامین بستر ارائه خدمات و محصولات را برای هفت بانک و موسسه مالی کشور و مشتریان آنها دارد. همچنین، جمع دستگاه‌های خودپردازی که به سامانه‌های بانکی داتین متصل هستند به بیش از ۱۴ هزار دستگاه می‌رسد، روزانه ۶۵ هزار همکار بانکی در شش هزار شعبه در کل کشور از کربنکینگ داتین برای ارائه خدمات بانکی به هموطنان استفاده خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.