تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

January 16, 2024
11:44 سه شنبه، 26ام دیماه 1402
کد خبر: 158200

سنجش اکسیژن خون روی اپل واچ‌ها حذف می‌شود

منبع: دیجیاتو

اپل برای جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در ایالات‌متحده که ناشی از نقض پتنت شرکت مسیمو بوده، ابزار اکسیژن خون را از این ساعت‌ها حذف می‌کند. شرکت مسیمو در نامه‌ای خطاب به قاضی دادگاه تجدیدنظر در تاریخ 15 ژانویه (25 دی‌ماه) گفته است که اپل می‌تواند با حذف ابزار اکسیژن خون از ساعت‌های خود، جلوی ممنوعیت فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 را بگیرد. اگرچه اپل هنوز بیانیه‌ای صادر نکرده، اما گویا این شرکت در پی چنین اقدامی است.

براساس گزارش بلومبرگ، در نامه مسیمو ذکر شده که اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات‌متحده (CBP) به این نتیجه رسیده که طراحی جدید اپل واچ‌ها خارج از محدوده ممنوعیت فروش این دو ساعت توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) است. این شرکت همچنین گفت اپل نیز اظهار داشته که ساعت‌های بازطراحی‌شده قطعاً فاقد اکسیمتر هستند.

مسیمو در بیانیه‌ای که به‌طور گسترده منتشر شده، گفت که تصمیم اپل برای حذف این ابزار از ساعت‌های هوشمند خود گامی مثبت در جهت مسئولیت‌پذیری است و افزود:د«به‌ویژه مهم است که یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین شرکت‌های جهان به حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های کوچک‌تر احترام بگذارد و اگر مرتکب تخلفی شد از دستورات ITC پیروی کند.»

فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 هر دو در اواخر سال 2023 در ایالات‌متحده به‌دلیل نقض پتنت سازنده تجهیزات پزشکی مسیمو ممنوع شد. کمیسیون تجارت بین‌المللی نیز حکم داد که حسگرهای اکسیژن خون در هر دو ساعت، پتنت مسیمو را نقض می‌کند.

اپل این دو ساعت را از فروشگاه‌های حضوری و آنلاین خود در روزهای قبل از اجرایی‌شدن این ممنوعیت در 26 دسامبر 2023 (5 دی‌ماه) خارج کرد. اما اپل خیلی زود علیه این تصمیم درخواست تجدیدنظر داد و حکم توقف موقت ممنوعیت فروش این ساعت‌ها را به‌دست آورد؛ همچنین به اپل اجازه داده شد که تا زمان بازطراحی ساعت‌های خود، فروش آن‌ها را در ایالات‌متحده از سر بگیرد.

در این مدت، اپل برای جلوگیری از نقض پتنت مسیمو تلاش کرد تا تغییراتی در ساعت‌های خود ایجاد کند. گمرک وظیفه داشت تعیین کند که آیا تغییرات پیشنهادی اپل کافی است یا خیر. حالا به‌نظر می‌رسد که تمامی طرف‌های دعوای این ماجرا با طرح جدید حذف این ویژگی از اپل واچ سری 9 و اولترا 2 موافقت کرده‌اند؛ البته هنوز باید منتظر بیانیه‌های رسمی در این رابطه باشیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.