اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 16, 2024
12:50 سه شنبه، 26ام دیماه 1402
کد خبر: 158227

یکی از بخش‌های گوگل کروم بازطراحی می‌شود

منبع: زومیت

گوگل درحال اعمال تغییرات کاربردی در پنل‌ کناری مرورگر کروم است که باعث بهبود کارایی آن خواهد شد.
گوگل در سال ۲۰۲۲ نسخه‌ی دسکتاپ کروم را با پنل جانبی به‌روزرسانی کرد. این مرورگر اکنون به‌دنبال بازطراحی مجدد پنل جانبی است که شامل تغییراتی در روش راه‌اندازی و حذف آیکون‌ها می‌شود.

پنل کناری کروم با کلیک روی نماد مربعی‌شکل کنار نمایه‌ی گوگل، دردسترس قرار دارد. راه‌اندازی پنل مذکور، نشانک‌ها را در ستون سمت‌ راست باز می‌کند؛ درحالی‌که صفحه‌ی وب باز در سمت‌ چپ با ابعاد کوچک‌تر نمایش داده می‌شود.

درهمین‌حال، نوار کشویی پنل کناری کروم امکان دسترسی به پنل‌های مختلف ازجمله فهرست مطالعه، نشانک‌ها، تاریخچه‌، حالت خواندن، سفارشی‌سازی کروم و جست‌وجو را ارائه می‌دهد.

کروم اکنون می‌خواهد دکمه‌های پنل کناری را حذف کند و به‌جای آن به‌ کاربران اجازه می‌دهد پنل‌های جانبی جداگانه را روی این مرورگر سنجاق کنند. نمادهای پنل‌ها در سمت‌ راست نوار آدرس و منوی افزونه‌ها ظاهر می‌شود.

کاربران می‌توانند ترتیب ظاهر شدن نمادهای مذکور را نیز به‌دلخواه تنظیم کنند.باز کردن پنل کناری کروم با استفاده از منوی سه‌نقطه، نماد سنجاق را در گوشه‌ی سمت‌‌ راست بالا نشان خواهد داد.

با آپدیت جدید، نحوه‌ی باز کردن پنل کناری بدون دکمه کمی پیچیده به‌نظر می‌رسد و گوگل امیدوار است رابط کاربری داخلی‌ای برای آن ارائه دهد.به‌نوشته‌ی 9to5Google، درحال‌حاضر بتای نسخه‌ی ۱۲۱ کروم، تغییرات جدید را در قالب فلگ جدیدی ارائه می‌دهد که برای دسترسی به آن باید عبارت زیر را در نوار آدرس تایپ کنید و کلید اینتر را روی کیبورد فشار دهید.

اگر چیزی را به پنل‌های کناری کروم پین نکرده باشید، به Omnibox و نمایه‌ی حساب کاربری خود دسترسی خواهید داشت. با به‌روزرسانی جدید کروم دسترسی به پنل‌های کناری این مرورگر خیلی سریع‌تر شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.