تلفن همراه

گوشی

January 17, 2024
14:24 چهارشنبه، 27ام دیماه 1402
کد خبر: 158309

تغییر در استراتژی تجاری نوکیا

منبع: زومیت

چ‌ام‌دی گلوبال، مالک نوکیا، به‌دنبال تغییراتی در نحوه‌ی فروش محصولات این برند سرشناس است.
شرکت HMD دست‌خوش تغییرات قابل توجهی شده است. این شرکت تصمیم دارد که از اول فوریه ۲۰۲۴ (اواسط بهمن ۱۴۰۲) تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های نوکیا را در وب‌سایت خود در دسترس قرار دهد.

تصمیم جدید HMD نشان‌دهنده‌ی تغییر در استراتژی تجاری این شرکت برای برند نوکیا است. این اقدامات با مالکیت HMD بر نوکیا از سال ۲۰۱۶ شروع شد و با توجه به اینکه قرارداد آن‌ها در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود، چنین اقدامی منطقی به نظر می‌رسد.

ادعای فروش محصولات نوکیا در سایت HMD به‌طور رسمی تأیید نشده و بر اساس گزارش‌هایی از صاحبان دستگاه‌های نوکیا است که از طریق خبرنامه‌ی MyApp جزئیات را دریافت کرده‌اند.

ظاهراً HMD Global روی تغییر نام تجاری خود نیز تمرکز کرده و از برند نوکیا فاصله گرفته است. این استراتژی حذف بخش قیمت گوشی از وب سایت رسمی نوکیا را نیز شامل می‌شود.

بنابر گزارش نوکیاموب، شرکت HMD برای بازتعریف هویت برند خود تصمیم دارد تمام محصولات از جمله دستگاه‌های اصلی HMD، گوشی‌های کلاسیک نوکیا و مواردی از شراکت‌های جدید را فقط در وبسایت خود عرضه کند.

علاوه‌براین HMD نام خود را در رسانه‌های اجتماعی تغییر داده؛ برای مثال نام صفحه‌ی ایکس این شرکت از NOKIAmobile به HMDglobal تغییر کرده است.به نظر می‌رسد شرکت HMD تصمیم دارد بعد از گوشی نوکیا G42 فقط برای تولید مدل‌های ویژه از نام نوکیا استفاده کند و بیشتر، از فناوری و زیرساخت این شرکت فلاندی برای تولید مدل‌های جدید گوشی هوشمند خود بهره بگیرد.

انتظار می‌رود این تغییرات، از جمله حذف تدریجی گوشی‌ نوکیا از بازار، در هفته‌های آینده واضح‌تر شوند، اما این تغییری قابل توجه برای برند نوکیا است؛ چراکه زمانی باارزش‌ترین تولید‌کننده گوشی در دنیا بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.