DoCoMo روی متاورس تمرکز میکند
ICTna.ir – اپراتور ژاپنی نرمافزاری را توسعه داده است که از هوش مصنوعی برای تولید شخصیتهای غیرقابل بازی (NPC) برای متاورس بر اساس پیامهای متنی استفاده میکند. یکی از انتقاداتی که به متاورزها وارد می شود این است که آنها خالی و فاقد شخصیت هستند و حالا دوکومو سعی میکند بازی را عوض کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، NPC ها می توانند با پر کردن اتاق به غلبه بر این مشکل کمک کنند. ممکن است تعامل با آنها چندان سرگرمکننده نباشد، اما میتوانند به اندازه کافی به افراد واقعی چیزی به اندازه کافی جالب ارائه دهند که ممکن است پایههای یک جامعه آنلاین نوپا را ایجاد کند.
با استفاده از هوش مصنوعی، DoCoMo راهی برای پر کردن سریع یک متاورس با شخصیتهای بینهایت متنوع پیدا کرده است. در واقع سه راه حل مولد هوش مصنوعی در کار است.
اولی یک genAI منطقی رفتاری است که نحوه حرکت NPC و تعامل با محیط و سایر کاراکترها را تعریف می کند. سپس این موضوع توسط یک هوش مصنوعی متحرک تفسیر میشود که چارچوبی شبیه به اسکلتی ایجاد میکند که میتواند NPC را واقعاً به حرکت درآورد. مرحله سوم دو مرحله اول – به اضافه ورودی های متن – را طی می کند و ظاهر نهایی NPC را ایجاد می کند.
DoCoMo که بر روی 150هزار اسکن مغزی MRI آموزش دیده و تحت نظارت یک متخصص زوال عقل توسعه داده شده است، امیدوار است که فناوری جدید آن بتواند در راه حل های آسان برای استفاده که به افراد غیرمتخصص امکان نظارت و حمایت از سلامت مغز بیمار را می دهد، پیاده سازی شود.
این موضوعی قابل توجه است زیرا طبق گفته DoCoMo، تا سال 2025 از هر پنج سالمند ژاپنی یک نفر با نوعی زوال عقل زندگی می کند. اگر این بیماران مجبور نباشند هر بار که به معاینه مغزی نیاز دارند با یک متخصص قرار ملاقات بگذارند، برای سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار مفید خواهد بود.
تعهدات genAI DoCoMo بدون شک در میان بسیاری از نوآوریهایی خواهد بود که در غرفه آن در کنگره جهانی موبایل (MWC) در ماه آینده به نمایش گذاشته میشود.
این شرکت مخابراتی در اطلاعیه ای جداگانه پیش نمایشی از آنچه در سال جاری به بارسلونا خواهد رفت ارائه کرد.
یکی از این موارد شامل آخرین نمایش Feel Tech است. این دستگاه که سال گذشته در همین زمان رونمایی شد ، متشکل از دستگاههایی است که از حسگرهای لمسی برای تشخیص حس و تبدیل آن به سیگنال استفاده میکنند، که سپس از طریق اینترنت به دستگاه گیرنده ارسال میشود که آن را دوباره به حس تبدیل میکند. به عنوان یک مورد استفاده برای شبکه های 6G آینده، کاربردهای بالقوه این فناوری به بهترین وجه به تخیل سپرده می شود.
DoCoMo همچنین در حال آماده شدن برای نمایش مفهومی از عینک واقعیت توسعه یافته (XR) خود است. این دستگاه که توسط واحد NTT QONOQ آن توسعه یافته است، تخمین میزند که از اواسط سال 2024 به فروش میرسند و احتمالاً آنها را حداقل در ژاپن در برابر هدست گرانقیمت ویژن پرو اپل قرار میدهند.
DoCoMo همچنین کار خود را روی فناوری شبکههای غیرزمینی 6G (NTN) – از جمله سیستمهای پلتفرم ارتفاع بالا (HAPS) – و همچنین آخرین راهحلها و ابتکارات Open RAN خود را به نمایش خواهد گذاشت.