تبلت

تلفن همراه

January 22, 2024
17:04 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1402
کد خبر: 158848

آیپد ایر، آیپد پرو و مک‌بوک ایر جدید دو ماه دیگر معرفی می‌شوند

منبع: دیجیاتو

بلومبرگ می‌گوید که اپل درنظر دارد در بهار امسال از مدل‌های جدید آیپد ایر، آیپد پرو و مک‌بوک ایر رونمایی کند. این محصولات احتمالاً در ماه مارس (اسفند) یا آوریل (فروردین) معرفی می‌شوند و در ادامه اپل روی کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان یا WWDC تمرکز می‌کند.

به گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، آیپد ایر بعدی احتمالاً در دو اندازه 10.9 و 12.9 اینچی عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که این تبلت‌ها از تراشه M2، وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 استفاده کنند. همچنین همان‌طور که در رندرهای افشایی دیده بودیم، طراحی ماژول دوربین عقب نیز اندکی تغییر خواهد کرد.

مدل‌های جدید آیپد پرو در اندازه‌های 11 و 13 اینچی احتمالاً اولین تبلت‌های اپل با نمایشگر OLED خواهند بود. این نمایشگر به آیپد پرو اجازه خواهد داد تا روشنایی و کنتراست بیشتر، مصرف انرژی کمتر و مزایای دیگری را نسبت به مدل‌های LCD به‌همراه داشته باشد. اپل پیش‌تر در آیفون و اپل واچ از پنل‌های OLED استفاده کرده بود و حالا نوبت به تبلت‌ها رسیده است.

مدل‌های آیپد پرو از سال 2017 به‌بعد از پروموشن پشتیبانی می‌کنند تا نرخ نوسازی بالاتری داشته باشند. این محصولات درحال‌حاضر می‌توانند نرخ نوسازی خود را بین 24 تا 120 هرتز تغییر دهند، اما استفاده از OLED به این معنا خواهد بود که نرخ نوسازی می‌تواند تا 1 هرتز هم پایین بیاید.

مارک گرمن می‌گوید اپل در بهار همچنین از چند مک‌بوک ایر جدید با تراشه M3 پرده برمی‌دارد؛ بنابراین احتمالاً باید منتظر نسخه‌های جدید 13 و 15 اینچی این لپ‌تاپ باشیم. این مک‌بوک‌ها با تراشه M3 به توان پردازشی بالاتری دسترسی پیدا می‌کنند و حتی می‌توانند رهگیری پرتو پیشرفته‌تری داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود که مک‌بوک ایر بعدی از نظر طراحی تغییر خاصی نداشته باشد. اما احتمالاً اپل فناوری وای‌فای 6E را به این محصول اضافه می‌کند. کوپرتینویی‌ها آخرین‌بار در تابستان امسال مک‌بوک ایر 15 اینچی را معرفی کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.