اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 26, 2024
12:51 جمعه، 6ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159152

مایکروسافت پلتفرم Mesh را راه‌اندازی کرد: فضاهای آنلاین برای جلسات تیمز

منبع: Digiato

این قابلیت دو سال قبل معرفی شده بود و حالا در دسترس کاربران دسکتاپ مایکروسافت تیمز قرار گرفته است.

مایکروسافت سرانجام پلتفرم مجازی جدید خود که Mesh نام دارد را برای تیمز (Teams) راه‌اندازی کرد که کاربران از طریق آن می‌توانند در یک مکان با یکدیگر جلسات آنلاین داشته باشند. فضاهای دیجیتال ارائه‌شده توسط مایکرو‌سافت مش کاملاً قابل شخصی‌سازی هستند و باعث می‌شوند تا جلسات آنلاین شما همه‌جانبه‌تر باشد.

Mesh اساساً دارای مجموعه‌ای از فضاهای آنلاین از پیش ساخته‌شده است که شرکت‌ها می‌توانند همه‌چیز آن‌ها را به شیوه دلخواه خود شخصی‌سازی کنند و مواردی از جمله ویدیو یا یک لوگو را بدون نیاز به کدنویسی، به آن‌ها اضافه کنند. جعبه ابزار Mesh نیز از طریق پلتفرم توسعه دو بعدی و سه بعدی مایکروسافت، یعنی یونیتی قابل‌دسترس است تا دنیای مجازی خود را بیشتر بتوانید طراحی کنید.

غول ردموندی در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد که ویژگی مایکروسافت مش را در شرکت‌های مشاوره Accenture و Takeda آزمایش کرده است. «لئو بارلا»، مدیر ارشد فناوری Takeda در این بیانیه می‌گوید:

«دنیای کار با سرعت زیادی به تکامل خود ادامه می‌دهد، اما اهمیت ارتباط انسانی هرگز از بین نرفته است. مکالمات زمان ناهار، ملاقات در راهرو، گفتگو حین نوشیدن قهوه، این موارد اغلب باعث موفقیت در محل کار و شادی کارکنان می‌شوند.»

او ادعا می‌کند که با وجود مایکروسافت مش، جلسات کاری آن‌ها «همه‌جانبه‌تر و تعاملی‌تر» شده است.

در حال حاضر مش مایکروسافت فقط روی رایانه‌های شخصی دسکتاپ و هدست‌های واقعیت مجازی Meta Quest قابل دسترس است. همچنین ردموندی‌ها به افرادی که یک طرح تجاری یا سازمانی دارند، یک دوره آزمایشی رایگان شش ماهه ارائه می‌کند. در غیر این صورت، هزینه استفاده از این ویژگی برای مشترکین Microsoft Teams Essentials، ماهانه 4 دلار به ازای هر کاربر و برای مشترکین Microsoft 365 E5 ماهانه 57 دلار برای هر کاربر است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.