اپراتورها

خبر اول

رگولاتوری

January 29, 2024
11:36 دوشنبه، 9ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159198

رگولاتوری انگلیس خود را به دلیل افزایش شکایات علیه ویرجین مقصر می‌داند: ما تشدید کننده فضای منفی شدیم!

ICTna.ir – اپراتور Virgin Media O2 صاحب بیشترین شکایت در بین اپراتور مخابراتی بریتانیا است، اما رگولاتور انگلیس، آفکام، تا حدی خود را مقصر می داند. ارقام جدید شکایات مشتریان آفکام نشان می دهد که ویرجین مدیا، به طور قابل توجهی شکایات بیشتری نسبت به رقبای خود در بازارهای تلفن ثابت، پهنای باند ثابت و تلویزیون پولی در دوره زمانی بین ماههای ژوئیه تا سپتامبر داشته است، در حالی که بازوی O2 آن هم بیشترین شکایت را در مورد تلفن همراه به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Virgin Media همیشه در انتهای جدول برای شکایات نظارتی در بازار ثابت قرار دارد، اما آخرین داده های منتشر شده حالا پایین ترین سطح را نشان می دهد. آفکام 32 شکایت به ازای هر 100هزار مشتری برای ویرجین مدیا در بازار باند پهن ثابت در دوره مورد بحث دریافت کرده است، در مقایسه با 18 شکایت برای بدترین عملکرد بعدی که به اپراتور NOW Broadband رسیده و فقط 5 مورد برای Sky در بالای جدول بعنوان کم شاکی ترین ثبت شده است. وضعیت مشابهی در بخش تلفن ثابت هم برای ویرجین وجود دارد (نمودارها را ببینید)، در حالی که در بازار تلویزیون اشتراکی، ویرجین مدیا دو برابر بیشتر از مجموع سه رقیب دیگرش شکایت دریافت کرده است.

با این حال، آفکام یادآوری می کند که در ماه ژوئیه اعلام کرد که در حال بررسی رویه های تجاری Virgin Media است، به ویژه با اشاره به مشکلات مشتریان برای خروج از اپراتور و مشکلات در نحوه رسیدگی به شکایات و مواردی نظیر آن.

آفکام اعلام داشته: ما تصدیق می کنیم که این اطلاعیه می تواند مشتریان بیشتری را وادار کند که از Virgin Media به ما شکایت کنند، و این می تواند عاملی در حجم شکایات آن برای سه ماهه تحت پوشش این گزارش باشد. در واقع، داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که شکایت‌هایی که علیه ویرجین مدیا انجام شده، عمدتاً در مورد نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان توسط شرکت مخابراتی بوده است.

فرگال فراگر، مدیر حمایت از مصرف کننده آفکام، در این خصوص گفت: شروع تحقیقات ما در مورد ویرجین مدیا در ماه ژوئیه، با بررسی مشکلات لغو و رسیدگی به شکایات، منجر به مراجعه مشتریان بیشتری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با ما شد و عملا ما یک جریان منفی برای تشدید شکایت ایجاد کردیم که منصفانه نبود. وی گفت: تحقیقات ما ادامه دارد و به روز رسانی ها در وب سایت آفکام منتشر خواهد شد.

به طور کلی، شکایات به رگولاتور در مورد خدمات تلفن ثابت، پهنای باند ثابت و تلویزیون پولی در مقایسه با سه ماهه قبل، میزان پایینی به ازای هر 100هزار مشترک افزایش داشته است، در حالی که شکایات ماهانه تلفن همراه تقریبا ثابت بوده است.

مدیر حمایت از مصرف کننده آفکام گفت: “افزایش جزئی شکایات در سه ماهه قبل نشان می دهد که ارائه دهندگان باید به تمرکز بر بهبود خدمات مشتری ادامه دهند.”

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.