پیام‌رسان

تلفن همراه

January 27, 2024
15:57 شنبه، 7ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159292

بیپر مینی از گوگل‌پلی حذف شد

منبع: زومیت

بیپر اعلام کرد که اپلیکیشن آی‌مسیج اندروید را از گوگل پلی حذف کرده و حالا به دنبال ساخت پیام‌رسان جامع‌تری است.

بیپر در پستی در صفحه‌ی ایکس خود اعلام کرد که اپلیکیشن بیپر مینی را از گوگل پلی حذف و آن را به نسخه‌ی ابری (Beeper Cloud) منتقل کرده است.

کاربران جدید نمی‌توانند از Beeper Cloud برای ورود به سرویس پیام‌رسانی اپل استفاده کنند، اما طبق گفته‌ی بیپر، ممکن است برای برخی کاربران فعلی امکان دسترسی فراهم باشد.

بیپر توضیح داد سیستم ارتباطی آی‌مسیج که ۷۵۰ هزار دلار برای ساخت آن هزینه شده بود را به‌صورت منبع‌باز منتشر می‌کند تا افراد دیگری به توسعه‌ی آن ادامه دهند. سیستم مورد بحث دسترسی به آی‌مسیج را از طریق Beeper Cloud در به مک بوک امکان‌پذیر می‌کند.

بیپر می‌گوید: «اگر هنوز کاربرانی وجود دارند که می‌توانند از بیپر کلاد یا بیپر مینی به آی‌مسیج متصل شوند، بسیار خوب است؛ اما شرکت هیچ‌گونه پشتیبانی را در این خصوص ارائه نخواهد داد.» ضمن اینکه بیپر اکنون تمرکز خود را بر ساخت «اپلیکیشن پیام‌رسان همگانی» معطوف کرده که بتواند به‌صورت شبکه‌ای به همه‌ی پیام‌رسان‌ها متصل شود.

پس از اینکه اپل دسترسی بیپر مینی را به آی‌مسیج مسدود کرد، راه‌حل بعدی بیپر این بود که از مک‌‌بوک‌ برای فعال‌سازی Beeper Cloud و اتصال به آی‌مسیج استفاده کند و در آخرین تلاش برای اضافه‌کردن آی‌مسیج به اندروید، از کاربران خواست که به‌سراغ استفاده از گوشی آیفون جیل‌بریک‌شده بروند، اما تأکید کرد که در صورت واکنش اپل، پاسخگو نخواهد بود.

پیش از این گزارش‌هایی نشان دادند که دسترسی چند کاربر بیپر به سرویس پیام‌رسانی اپل از طریق مک‌بوک مسدود شده است؛ با این حال پس از مدتی از انتشار گزارش‌ها، برخی از این کاربران دوباره دسترسی خود را از طریق مک به آی‌مسیج بازیابی کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.