پیام‌رسان

تلفن همراه

January 30, 2024
15:31 سه شنبه، 10ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159573

واتساپ امن‌تر می‌شود

منبع: زومیت

کاربران آیفون به‌زودی می‌توانند به‌جای استفاده از رمز عبور برای واتساپ، از قابلیت Passkey استفاده کنند.

سال گذشته واتساپ اعلام کرد که کاربران می‌توانند Passkey را جایگزین رمز‌های عبور سنتی کنند، اما قابلیت مورد بحث را فقط برای کاربران اندرویدی منتشر کرد. متا قصد دارد Passkey را در اختیار کاربران انواع گوشی آیفون نیز قرار بدهد.

به‌گزارش WABetaInfo، جدیدترین نسخه‌ی بتای واتساپ iOS اکنون از یک منوی جدید برای تنظیم Passkey بهره می‌برد. قابلیت یادشده هنوز فعال نشده است، اما به‌زودی در دسترس کاربران نسخه‌ی بتا قرار خواهد گرفت.

سیستم Passkey که توسط اتحادیه‌ی FIDO و با همکاری شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، گوگل و مایکروسافت توسعه داده شده است، کاربران را قادر می‌سازد تا رمز‌های عبور سنتی را با روش‌های امن‌تری مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت جایگزین کنند.

به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) واتساپ به کاربران اجازه می‌داد تا با استفاده از ایمیل احراز هویت کنند. از طرفی متا در حال توسعه‌ی قابلیت جدیدی است تا کاربران بتوانند به‌جای شماره تلفن، نام کاربری خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. تمامی این قابلیت‌ها امنیت واتساپ را افزایش می‌دهند.

کاربران iOS 16 می‌توانند در سافاری و iCloud Keychain از قابلیت Passkey استفاده کنند، اما از iOS 17 به‌ بعد این ویژگی به برنامه‌های متفرقه نیز سرایت پیدا می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.