اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 4, 2024
16:40 یکشنبه، 15ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159960

برگزاری رویداد هکاتون «مدل بزرگ زبانی فارسی» با حمایت مرکز ملی فضای مجازی

هفتمین دوره هکاتون کوئرا را با عنوان «مدل بزرگ زبانی فارسی» با حمایت مرکز ملی فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فضای مجازی، ستاد فراداده مرکز ملی فضای مجازی با همکاری کوئرا در چارچوب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان، هفتمین دوره هکاتون کوئرا را با عنوان «مدل بزرگ زبانی فارسی» برگزار می‌کند.
این رویداد با هدف شناسایی توسعه‌دهندگان بااستعداد در حوزه هوش مصنوعی و توسعه مدل‌های بزرگ زبانی (LLM) ایجاد شده است.

این رویداد در دو مرحله برگزار می‌شود؛ مرحله انتخابی که به‌صورت فردی و آنلاین با محوریت چالش‌های عملی در زمینه‌های تحلیل داده، یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی است و مرحله نهایی به‌صورت تیمی و حضوری با تمرکز بر توسعه مدل‌های زبانی برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، ثبت‌نام برای شرکت در این رویداد رایگان است و مرحله نهایی با تهیه بلیط به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان همراه خواهد بود که در نهایت به نفرات برتر مرحله انتخابی گواهینامه شرکت در رویداد اهدا و از آنها جهت شرکت در مرحله نهایی دعوت می شود. همچنین نفرات برتر مرحله نهایی امتیاز فعالیت نخبگانی در قالب طرح شهید بابایی دریافت خواهند کرد.

در این رویداد به نفرات برتر در مراحل انتخابی و نهایی جوایز نقدی اهدا می شود و تیم‌های برتر فرصتی برای شرکت در پروژه «توسعه مدل بزرگ زبانی فارسی» و دسترسی به سرورهای پیشرفته با پردازنده‌های گرافیکی A100 و دادگان ارزشمند خواهند داشت.

گفتنی است؛ مهلت ثبت‌نام در مرحله انتخابی ۲۰ بهمن است و برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت‌نام و مراحل رویداد به صفحه رویداد مطابق با لینک زیر مراجعه فرمایید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.