کامکست پس از حکم سازمان دیدهبان تبلیغات؛ برند “Xfinity 10G” را کنار میگذارد
ICTna.ir – شرکت کابلی ایالات متحده آمریکا، کام کست، موافقت کرده است که نام یکی از سرویس های پهنای باند خود را پس از اینکه گمراه کننده تشخیص داده شده است، تغییر دهد. هیئت ملی بازبینی تبلیغات (NARB) به Comcast توصیه کرد اصطلاح “10G” را از سرویس Xfinity 10G Network خود حذف کند، به این دلیل که این تصور نادرست را منتقل می کند که مشتریان باید انتظار سرعت بسیار بالاتری نسبت به کسانی که به شبکه های تلفن همراه 5G متصل هستند؛ داشته باشند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ورایزون و T-Mobile هر دو به طور جداگانه استفاده از این اصطلاح را در بخش ملی تبلیغات (NAD) به چالش کشیده بودند. NAD در کنار این دو اپراتور قرار گرفت و در اکتبر به این نتیجه رسید که 10G بیانگر یک ادعای صریح است که به معنای 10 گیگابیت بر ثانیه یا نسل دهم است.
Comcast علیه این تصمیم با NARB درخواست تجدید نظر داد، اما فایده ای نداشت. در واکنش، NARB گفت که در حالی که Comcast موافقت کرده است که به این تصمیم پایبند باشد و این نام تجاری محصول خود را تغییر دهد.
این واقعاً حیرتانگیز است، زیرا برای کشف اینکه تا آنجا که به تجربه کاربر نهایی مربوط میشود، چیزی 10G در مورد شبکه Xfinity 10G Comcast وجود ندارد، نیازی به کندوکاو نیست. بالاترین سرعت تبلیغ شده توسط فروشگاه اینترنتی آن 1.2 گیگابیت بر ثانیه است. پلن کف سطح ورودی 75 مگابیت بر ثانیه است.
در حالی که درست است که Comcast یک سرویس 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد، اما فقط با تعرفه بسیار گران قیمت فیبر به محل (FTTP) با نام تجاری Gigabit Pro است. تابستان گذشته راه اندازی شد و مشتریان را ملزم می کند تا به Comcast پول بدهند تا کابل کواکس را به فیبر ارتقا دهند و سپس ماهیانه 300 دلار به عنوان هزینه اشتراک بپردازند.