بازی

فناوری اطلاعات

February 12, 2024
17:16 دوشنبه، 23ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160576

ایکس باکس بعدی طراحی جدیدی خواهد داشت

منبع: Zoomit

گفته می‌شود نسل جدید ایکس باکس بازطراحی گسترده‌ای تجربه خواهد کرد.

ظاهراً مایکروسافت در حال ایجاد تغییرات بزرگی در طراحی نسل جدید کنسول ایکس باکس است. به نظر می‌رسد به‌جای تیمی که ایکس باکس سری ایکس را طراحی کرد، بخش سرفیس وظیفه‌ی طراحی ایکس باکس جدید را برعهده خواهد داشت. تغییر طراحی می‌تواند روی قیمت کنسول بازی جدید مایکروسافت تأثیر بگذارد.

شایعات بازطراحی گسترده‌ی کنسول ایکس باکس در حالی مطرح می‌شوند که رقیبش یعنی کنسول پلی استیشن به‌لطف طراحی جدیدتر و بازی‌های اختصاصی به موفقیت چشمگیری دست یافته و از نظر میزان فروش از ایکس باکس پیشی گرفته است.


ایکس باکس آن‌طور که مایکروسافت امیدوار بود فروش نداشته است و انتظار می‌رود فروش آن در سال جاری میلادی کمتر شود.

مایکروسافت می‌گوید ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در مجموع ۲۱ میلیون واحد فروش داشته‌اند که حدود نیمی از فروش پلی استیشن ۵ است.

یکی از فعالان حوزه‌ی بازی به‌نام نیک بیکر معتقد است تغییر تیم طراحی ایکس باکس می‌تواند به معنای تأخیر در عرضه‌ی نسل جدید آن باشد، به‌خصوص اگر طراحان تصمیم به بازطراحی گسترده‌ی آن بگیرند.

تیم سرفیس مدل‌های مختلف تبلت مایکروسافت و لپ تاپ مایکروسافت را می‌سازد و طراحی ایکس باکس جدید توسط این تیم ممکن است نشانه‌هایی از برنامه‌ی غول فناوری آمریکایی برای عرضه‌ی کنسول دستی ایکس باکس باشد.

هفته‌ی گذشته فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، از به‌روزرسانی کسب‌وکار گیمینگ این شرکت خبر داد. همه‌ی این خبرها نشان می‌دهند مایکروسافت برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای آینده‌ی ایکس باکس و طرفدارانش دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.