5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

اتومیشن

تلفن همراه

خبر اول

February 18, 2024
10:31 یکشنبه، 29ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160611

ورایزون و Vonage اریکسون قرارداد API بستند

ICTna.ir – شرکت Vonage متعلق به اریکسون و اپراتور آمریکایی ورایزون، تفاهم نامه ای به منظور انتقال API های شبکه ورایزون به پلتفرم Vonage را با یکدیگر به امضا رساندند. بر اساس این تفاهم نامه، نصب رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی ورایزون در قالب یا API، بر روی پلتفرم Vonage، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا تعامل عمیق‌تری با مصرف‌کنندگان در طول سفر مشتری ایجاد کنند و تجربه کلی بهتر و وفاداری به برند بیشتری را ایجاد کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به نظر می رسد که مجموعه API های موجود ورایزون با در دسترس قرار دادن آنها از طریق پلتفرم Vonage برای توسعه دهندگان قابل دسترس تر و قابل استفاده تر خواهد بود. علاوه بر این، این دو شرکت همچنین متعهد شده اند که در توسعه API های شبکه جدید برای دولوپرها همکاری کنند.

Srini Kalapala، معاون ارشد فناوری و توسعه محصول ورایزون در این خصوص گفت: در حالی که ما سفر API خود را تکامل می دهیم، از همکاری با شرکت هایی مانند Vonage که اشتیاق ما را برای در دسترس قرار دادن قابلیت های شبکه در اختیار توسعه دهندگان برای پیشرفت دنیای متصل به اشتراک می گذارند، استقبال می کنیم. کار با شرکای جهانی برای در دسترس قرار دادن قابلیت‌های شبکه در مقیاس وسیع‌تر، ارزش استثنایی را برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

Seckin Arikan، رئیس پلتفرم ارتباطات به عنوان سرویس (CPaaS) و فروش پلت فرم شبکه جهانی (GNP) Vonage هم در این خصوص افزود: همکاری Vonage با ورایزون نقطه عطف کلیدی دیگری در اجرای استراتژی اریکسون برای ایجاد یک تجارت پلت فرم شبکه جهانی توسط این شرکت است و ما را قادر می سازد تا API های شبکه را در بازار ایالات متحده ارائه دهد. با یک پلتفرم بالغ، Vonage به طور منحصربه‌فردی برای جمع‌آوری APIهای ورایزون در قالبی بصری و قابل مصرف قرار گرفته است که می‌تواند به آسانی توسط توسعه‌دهندگان مورد استفاده قرار گیرد. همراه با اپراتورهای پیشرو مانند ورایزون، Vonage مشتاق است که APIهای شبکه جدید و نسل بعدی را به بازار عرضه کند.

ورایزون به خود می بالد که API های آن به عنوان “تار و پود اتصال” بین توسعه دهندگان، شرکت ها، برنامه های کاربردی و خدمات شبکه ایفای نقش خواهند کرد. به طور گسترده‌تر، APIها در سطح صنعت به عنوان وسیله‌ای بالقوه برای استفاده حداکثری از 5G با اجازه دادن به توسعه‌دهندگان برای ایجاد سرویس‌های خاص شبکه مورد توجه قرار گرفته‌اند که اپراتورها ممکن است بتوانند از آن درآمد بیشتری کسب کنند.

Vonage مجموعه‌ای از APIهای ارتباطی موجود در دسته‌های صوتی، ویدیویی، پیام‌رسانی، تأیید صوت و برخی از مؤلفه‌های قابل برنامه‌ریزی با کد پایین، بدون کد با قابلیت هوش مصنوعی دارد که قرار است توسعه برنامه‌ها را سرعت بخشد.

اریکسون این شرکت را در سال 2022 به مبلغ هنگفت 6.2 میلیارد دلار خریداری کرد ، اما در سال گذشته این سرمایه گذاری 3 میلیارد دلار کاهش یافت ، که اساساً به این معنی است که ارزش واحد Vonage به نصف کاهش یافت.

ماه گذشته اعلام شد که روری رید، مدیر عامل شرکت، سمت خود را ترک خواهد کرد تا نیکلاس هوولداپ، رئیس منطقه بازار آمریکای شمالی، جایگزین او شود، که احتمالاً نشان دهنده تغییر مسیر مورد نظر اریکسون برای Vonage است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.