سخت‌افزار

February 16, 2024
12:32 جمعه، 27ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160616

دولت انگلیس 27 میلیون پوند برای توسعه صنعت نیمه هادی این کشور هزینه می‌کند

ICTna.ir – دولت بریتانیا متعهد شده است که بهترین بخش از 27 میلیون پوند را برای کمک به جاه‌طلبی‌ها در حوزه نیمه‌رسانای این کشور اختصاص دهد. وزارت علوم، نوآوری و فناوری انگلیس (DSIT) در نظر دارد به دو مرکز تحقیق و توسعه نیمه هادی جدید در دانشگاه های جنوب انگلستان، 11 میلیون پوند برای هر یک اعطا کند تا به آنها کمک کند تا فناوری های جدید تراشه را به بازار عرضه کنند. همچنین 4.8 میلیون پوند دیگر، به 11 پروژه مهارت های نیمه هادی در مؤسسات آموزشی کمک مالی می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اقدام بخشی از استراتژی یک میلیارد پوندی ملی نیمه هادی است که دولت در ماه می سال گذشته اعلام کرد. 26.8 میلیون پوند در مقایسه با این رقم، البته که یک قطره در اقیانوس است، اما این همه پیشرفت تا اینجا است. این 1 میلیارد پوند قرار است در یک دوره 10 ساله، از جمله 200 میلیون پوند در بازه زمانی سالهای 2023 تا 2025 هزینه شود.

دولت انگلیس گفت: همزمان با سالگرد یک سالگی وزارت علوم، نوآوری و فناوری این کشور، دو مرکز تحقیقاتی جدید در ساوتهمپتون و بریستول تزریق نقدی دریافت کردند تا تحقیقات در زمینه فوتونیک سیلیکون و نیمه هادی های ترکیبی را تقویت کنند.

DSIT گفت که تأسیسات REWIRE در دانشگاه بریستول از شرکت‌های تولید تراشه در سراسر جنوب غربی و ولز پشتیبانی می‌کند و با پیشرفت دستگاه‌های الکترونیکی ولتاژ بالا با نیمه‌رساناهای مرکب پیشرفته، به پیشبرد جاه‌طلبی بریتانیا کمک می‌کند. در همین حال، مرکز کورنرستون در ساوتهمپتون بر اساس تخصص دانشگاه در فوتونیک سیلیکون خواهد بود.

ثاقب بهاتی، وزیر فناوری و فناوری انگلیس گفت: این سرمایه‌گذاری گامی مهم در پیشبرد جاه‌طلبی‌های ما برای صنعت نیمه‌رسانا است، زیرا این مراکز به ارائه فناوری‌های جدید به بازار در زمینه‌هایی مانند خالص صفر و هوش مصنوعی کمک می‌کنند و آنها را در اینجا در بریتانیا ریشه‌یابی می‌کنند». اقتصاد دیجیتال

بهاتی گفت: “فقط 9 ماه پس از ارائه استراتژی ملی نیمه هادی ها، ما در حال پیشرفت سریع به سمت اهداف خود هستیم. این فقط در مورد تقویت رشد و ایجاد مشاغل با مهارت بالا نیست، بلکه در مورد موقعیت بریتانیا به عنوان قطب نوآوری جهانی است و زمینه را برای پیشرفت هایی که تأثیر جهانی دارد.”

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.