بانکداری و پرداخت الکترونیک

August 16, 2008
15:19 شنبه، 26ام مردادماه 1387
کد خبر: 16076

بانک سامان بهترین اینترنت بانک ایران شد

ICTna.ir – بانک سامان با شرکت در بخش نمایشگاهی و علمی دومین کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی که که در روزهای 19 و 20 مرداد در تهران برگزار شد حضور فعال و چشمگیری  داشت.

به گزارش ایستنا از روابط عمومی بانک سامان، در این کنفرانس، افراد مستقر در غرفه بانک سامان، با شعار همیشگی ” بانک سامان، بانک هوشمند” درکنار برخی از سایر اعضاء گروه مالی سامان، به ارائه کلیه خدمات و محصولات بانک و دیگر اعضاء پرداختند.
بر اساس گزارش مذکور، در بخش سخنرانی ها؛ فرشاد نوشادی، از مدیران ارشد فناوری بانک سامان، با ارایه سخنرانی بسیار جذابی که به زبان انگلیسی و با عنوان بانکداری و تجارت الکترونیک, چالش ها و فرصت ها ارایه شد اظهار داشت: پیش بینی من برای تبدیل تجارت الکترونیکی ایران به تجارتی جهانی کم تر از 20سال می باشد.
وی در ادامه به اهمیت خریدهای الکترونیکی در این مقطع زمانی، اشاره نمود و گفت: امروزه بزرگ ترین و پراهمیت ترین سایت های ایجاد کننده فضای خرید اینترنتی همچون سایت هایe-bay و Amazon  ، به طور لحظه ای و آن لاین در حال فراهم کردن هر چه بیشتر رفاه عمومی و انجام خرید های روزمره از داخل خانه ها و یا محل های کار هستند.
وی همچنین پیش بینی کرد که طی پنج سال آینده تعداد زیادی از بانک های ایران مجبور هستند گسترش شعبه ای خود را متوقف کنند چرا که مردم در دنیای امروز دیگر نیازی به رفتن به شعبه ندارند.
وی همچنین به مسایل امنیتی در بانکداری الکترونیکی اشاره کرد و ازجمله چالش های خدمات بانکداری الکترونیک را امنیت, حفظ اطلاعات شخصی, قابلیت دسترسی و عملیات تجاری آنها ذکر کرد.
به اعتقاد نوشادی، سایت باز ایران نیز در این میان، با همکاری بانک سامان به ایجاد فضایی شبیه به فضاهای فوق الذکر پرداخته و با معرفی و نگاهی دوباره به سایت باز ایران، این فروشگاه اینترنتی را که با جدیدترین و به روز ترین استانداردها طراحی شده را محیطی برای خرید و فروش های اینترنتی و به واسطه کارت های بانکی به ویژه کارت بانک سامان  دانست.
وی افزود: هم وطنان عزیزمان با در اختیار داشتن کارت بانک سامان و مراجعه به سایت بازایران به سادگی می توانند فروشگاه مجازی خود را افتتاح نموده و به صورت بر خط و آن لاین، کالای خود را به تمامی دارندگان کارت های عضو شبکه شتاب عرضه کنند.
در این گزارش آمده است؛ در کنفرانس ذکر شده، مدیران ارشد و مقامات بخش های دولتی و خصوصی حضور داشتند و در سالن آمفی تئاتر و سالن پویش واقع در موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی به ارائه سخنرانی پرداختند.
همچنین؛ شرکت های متعدد خارجی و دخلی همچون شرکت اطلاع رسانی اعتباری و اعتبار سنجی ایرانیان (جزء گروه مالی سامان)، پارس آن لاین، رسام شبکه، smart office (کسب و کار هوشمند)، گروه بین المللی مادای, بهستان رایان, سبا پردازش, امن افزار, پیام پرداز, انیاک, شرکت Avanoc از اتریش, Servus از ترکیه, HyperCom, Kobile Systems, Injenico, S2M و… در کنار بانک سامان در غرفه هایشان به عرضه خدمات و کالاهای خود مشغول شدند.
در پایان این همایش بانک سامان از سوی کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی به عنوان دارنده بهترین اینترنت بانک ایران انتخاب شد و با دریافت نشان e-Bank مورد تقدیر قرار گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.