پیام‌رسان

February 16, 2024
22:48 جمعه، 27ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160897

توضیح رگولاتور درباره اختلال ایتا

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: به دلیل اختلال رخ داده در یک پیام رسان داخلی (ایتا) از دو روز گذشته این شرکت اعلام کرده است که بسته های تخفیفی را برای تبلیغات کسب و کارها در این سکو فراهم کرده که در همین دو روز گذشته با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است؛ همچنین ما در وزارت ارتباطات الزام کرده‌ایم که حتما بسته ۵۰ درصدی تخفیفی برای کسب و کارها تمدید شود که این شرکت هم این تمدید را انجام داده است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام کاربران پیام‌رسان داخلی ایتا امروز و برای دومین بار طی هفته جاری دچار قطعی و اختلال شد و امکان ارسال پیام وجود نداشت. در این رابطه اگرچه با گذشت چند ساعت طبق اعلام کاربران اختلال گفته شده بر طرف شد اما به تازگی امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیحاتی در این زمینه ارائه کرده است.

وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته از سوی مردم استقبال خوبی از پیام رسان های داخلی شده است و روزانه حدود ۱۸ میلیون و ماهانه حدود ۳۰ میلیون کاربر یکتا در این پیام رسان حضور دارند.

لاجوردی افزود: به دلیل استقبال مردم عزیز از این پیام رسان لازم است که پیام رسان زیرساخت های خود را به سرعت توسعه دهد بنابراین بنابراین اطلاعیه ای را طی روزهای گذشته منتشر و اعلام کرد که در بامداد روز جمعه از ساعت یک تا پنج صبح به دلیل لزوم ارتقای زیرساخت ها ممکن است کاربران دچار اختلال‌هایی شوند اما متاسفانه فرآیند ارتقای زیرساخت این پیام رسان طول کشیده و مشکلاتی که را برای کاربران ایجاد کرده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در شرایطی که مردم اعتماد کرده اند و زندگی و کسب و کار خود را به پیام رسان های داخلی منتقل کردند شرکت ایتا و این پیام رسان باید تلاش کنند تا بهترین سرویس را به مردم ارائه دهد.

وی درباره تمهیدات در نظر گرفته برای جبران این موضوع برای کاربران توضیح داد: از دو روز گذشته این شرکت اعلام کرده است که بسته های تخفیفی را برای تبلیغات کسب و کارها در این سکو فراهم کرده و در همین دو روز گذشته هم با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده است. ما در وزارت ارتباطات الزام کرده ایم که حتما بسته ۵۰ درصدی تخفیفی برای کسب و کارها تمدید شود و این شرکت هم این تمدید را انجام داده است.

وی ادامه داد: درزمینه بقیه کاربران این پیام رسان هم درحال بررسی هستیم که با کمک سکو و اپراتورهای ارتباطی بتوانند به زودی بسته تخفیفی داشته باشند. در گزارشی که دریافت کردیم شرایط مهیا شده و ترافیک پیام رسان به آرامی به روی کاربران باز می شود و امیدوار هستیم تا دقایق دیگر مردم بتوانند از پیام رسان استفاده کنند. اینگونه اختلال ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و تیم این پیان رسان هم باید تدابیری بی اندیشد که در آینده شاهد چنین اختلالی نباشیم. ما در وزارت ارتباطات زیرساخت ابری را برای پیام رسان ها فراهم کردیم که پایداری آن ها زیاد است.

لاجوردی که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت می کرد در پایان گفت: طبیعتاً به دلیل اینکه استقبال مردم زیاد است فرآیند انتقال هم کمی در این پیام رسان طول خواهد کشید اما ما شرایط و زیرساخت را فراهم کردیم و امیدواریم هرچه سریع تر تا پایان سال به صورت کامل بر روی ابر خدمات پایه وزارت ارتباطات مستقر شود تا پایداری آن افزایش پیدا کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.