اپراتورها

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تلفن همراه

خبر اول

February 23, 2024
12:12 جمعه، 4ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161130

مخابرات مالزی و بانک اسلامی Maybank؛ بانکداری مبتنی بر 5G را رونمایی کردند

ICTna.ir –  اپراتور مخابراتی Telekom Malaysia (TM) و Maybank Islamic به طرحی ملحق شده اند تا آنچه را که ادعا می شود اولین راه حل بانکداری اسلامی به عنوان یک سرویس (BAAS) مالزی با پشتیبانی از 5G است، ارائه دهند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپراتور مخابراتی مالزی Telekom Malaysia معروف به TM و Maybank Islamic به جنبشی ملحق شده اند تا آنچه را که ادعا می شود اولین راه حل بانکداری اسلامی به عنوان یک سرویس (BAAS) مالزی است که از شبکه 5G پشتیبانی می کند، با راه اندازی بسته بانکداری تلفن همراه “Go Niaga” ارائه دهند. این مشارکت که هم مصرف کنندگان و هم شرکت های کوچک و کوچک/متوسط ​​(MSME) را هدف قرار می دهد، خدمات مالی Maybank Islamic و بسته های تلفن همراه Uni5G Postpaid Biz TM را ترکیب می کند.

بسته بانکداری تلفن همراه Go Niaga با هدف رفع نیازهای بانکی ضروری کارآفرینان محلی و MSMEها، پر کردن شکاف های فعلی بازار که مانع از مشارکت آنها در تجارت الکترونیکی می شود، ارائه شده است. این برای کمک به کسب‌وکارها در مدیریت امور مالی، بهبود درآمد و ارائه گزینه‌های پرداخت دیجیتال با پشتیبانی از اتصال و شبکه امن 5G طراحی شده است.

داتو محمد رفیق مریکان، مدیر عامل مای بانک اسلامی در بیانیه ای مشترک گفت: “این مشارکت گام مهمی به جلو در حوزه پولی و مالی است. با تعبیه راه‌حل‌های BaaS Maybank Islamic در پلت‌فرم‌های Unifi Business، افراد و کسب‌وکارهایی که قبلاً بانکی نداشته یا فاقد بانک هستند، به خدمات مالی ضروری Maybank و اتصال تلفن همراه 5G از طریق فناوری‌های پیشرفته TM دسترسی خواهند داشت.

Unifi Business بازوی راه حل های تجاری دیجیتال TM است که وظیفه مدیریت این آخرین همکاری با Maybank Islamic را بر عهده دارد.

وی گفت: “در حالی که این فناوری از مفهوم BaaS سرچشمه می گیرد، چیزی که آن را منحصر به فرد می کند، پایبندی آن به اصول اسلامی است و آن را به نمونه ای پیشگام در نوع خود در مالزی تبدیل می کند. این فناوری مدرن را با الزامات اخلاقی مالی اسلامی ترکیب می کند و خلاقانه و مبتنی بر ایمان و خدمات مالی را ارائه می دهد”.

بسته Go Niaga شامل تسهیلات حساب و اعتبار و همچنین تسهیلات پذیرش پرداخت از طریق QRPay Biz و Tap2Phone Maybank Islamic است که نقطه فروش ابری را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه برای تسهیل پرداخت‌های دیجیتال/کارت قادر می‌سازد.

این بسته همچنین شامل یکی از سه طرح تعرفه شبکه تلفن همراه Uni5G Unifi Postpaid می‌شود و با دستگاه‌های تلفن همراه 5G رایگان ارائه می‌شود که شرکت‌ها می‌گویند که “دسترسی ایمن به خدمات مالی و همچنین قابلیت‌های 5G را به جوامع بیشتری ارائه می‌کند”.

مالزی؛ یک کشور دیجیتالی فراگیر

شانتی جوسنیتا جوهری، مدیر ارشد بازرگانی برای استراتژی مصرف کننده و کسب و کار در Unifi هم در این خصوص گفت: همکاری TM با Maybank اسلامی راه را برای یک کشور فراگیر دیجیتالی هموار می کند.

مالزی بیش از 400هزار شرکت کوچک و متوسط ​​دارد که نزدیک به 38 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهند. آنها موتور رشد کلیدی اقتصاد محلی در نظر گرفته می شوند. به گفته جوهری، با این حال، پتانسیل آنها اغلب با دسترسی محدود به ابزارهای دیجیتال و خدمات مالی کم رنگ می شود.

جوهری گفت: این موضوع در میان اقشار محروم، کسب‌وکارهای خرد و کوچک که با بیشترین چالش‌ها در دسترسی به خدمات مالی و نوآوری‌های دیجیتالی که برای اعتلای زندگی و معیشت آنها ضروری است، بیشتر مشهود است. ما معتقدیم که این مشارکت مداخله ای به موقع برای رسیدگی موثر به این چالش ها و کمک به کسب و کارهای محلی برای استفاده از فرصت های اقتصاد دیجیتال است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.