بازار سرمایه

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

فیبرنوری

February 25, 2024
14:18 یکشنبه، 6ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161209

اپراتور Altice آمریکا؛ مهاجرت مشترکین به فیبرنوری را در اولویت قرار می‌دهد + مروری بر گزارش مالی و نتایج تجاری

ICTna.ir – سرعت ارتقاء شبکه فیبرنوری اپراتور Altice آمریکا کند شده است، اما تاکید بر مهاجرت مشترکان باند پهن کابلی به پلتفرم فیبر جدید خود به این شرکت کمک کرد تا رکورد بالای 46هزار کاربر زیر فیبر را در سه ماهه چهارم 2023 اضافه کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپراتور Altice آمریکا به ارتقای شبکه‌های فیبر-کوآکس هیبریدی (HFC) خود به فیبرنوری، به‌ویژه در نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات ادامه خواهد داد. اما این اپراتور تاکید بیشتری بر انتقال مشتریان پهن باند کابلی موجود به پلتفرم جدید PON خود دارد، که اکنون برای ارائه سرعت‌های متقارن تا 8 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌شود.

دنیس متیو، مدیر عامل شرکت Altice روز چهارشنبه در گزارش درآمد سه ماهه چهارم 2023 این شرکت گفت: ما به فیبر متعهد هستیم. ما می‌خواهیم مشتریان بیشتری را به آن شبکه سوق دهیم. ما مهاجرت‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم.

او خاطرنشان کرد که Altice همچنین برخی از فرآیندها را بهبود بخشیده است تا به سرعت بخشیدن به توانایی این شرکت برای انتقال زیرساخت های کابلی به فیبر کمک کند.

این تمرکز در پرزنت نتایج مشترک فیبر Altice شروع به نشان دادن این نشانه ها کرده است. این شرکت رکورد بالای 46هزار مشترک فیبر را در سه ماهه چهارم و 170هزار مشترک برای کل سال اضافه کرد که مجموع کل خود را به 341هزار مشترک افزایش داد.

نمودار تلفن همراه، فیبر و پهنای باند Altice ایالات متحده آمریکا تا سه ماهه چهارم 2023
(منبع: Altice ارائه درآمد Q4 2023)

 

این شرکت در سه ماهه چهارم سال 2023 در 14هزار و 900 نقطه دیگر فیبر ایجاد کرد که از ساخت به 250هزار و 500 نقطه فیبر جدید در سه ماهه سال قبل کاهش یافت. Altice فیبر را در 576400 مکان برای تمام سال 2023 ایجاد کرده است که در مقایسه با 987800 برای کل سال 2022 قرار دارد.

در همین حال، تاکید Altice بر مهاجرت فیبر باعث شد که نفوذ شبکه فیبر Altice در پایان سال 2023 به 12.5درصد برسد، در حالی که در پایان سال 2022 این میزان 8درصد بود.

با این حال، این دستاوردهای فیبر برای جبران ضرر کل پهنای باند کافی نبود. Altice در این سه ماهه 27هزار مشترک پهنای باند مسکونی را از دست داد که در مجموع 4.17 میلیون نفر است. مدیران عامل این ضرر را ناشی از فشار رقابتی شدید در طول فصل تعطیلات همراه با ادامه فعالیت کم جابجایی مسکن دانستند. اما این شرکت معتقد است که برای بهبود روند مشترکان باند پهن “در طول زمان” قرار دارد، اما مشخص نمی کند که چه زمانی ممکن است رخ دهد.

 

حرکت موبایل بیشتر

کسب و کار تلفن همراه Altice در حال گسترش است. Altice در سه ماهه چهارم 34هزار مشترک تلفن همراه اضافه کرد که در مقایسه با 4100 خط در سه ماهه سال قبل افزایش داشت که در مجموع به 322هزار مشترک تلفن همراه رسید.

این شرکت 82هزار مشترک تلفن همراه برای سال 2023 اضافه کرد که در مقابل افزایش 53هزار و 800 مشترک تلفن همراه برای سال 2022 قرار دارد. ضریب نفوذ تلفن همراه یوزربیس پهنای باند Altice ایالات متحده در پایان سال 2023 به 7.1 درصد رسیددر مقابل از 5.2درصد در پایان سال 2022!

Altice آمریکا شاهد کاهش 20 درصدی کاهش سالانه در بسته‌های پهن باند-موبایل در مقایسه با بخشی از پایگاه است که بدون تلفن همراه پهن‌باند می‌شود.

سه ماهه چهارم سال 2023 همچنین چهارمین سه ماهه متوالی رشد سریع تعداد مشترکین تلفن همراه را برای Optimum Mobile، سرویسی که در شبکه T-Mobile عرضه می‌کند، رقم زد.

این اعداد در حال جمع شدن هستند زیرا Altice در میانه یک چرخش گسترده تر متمرکز بر بازگرداندن تجارت کلی به رشد است. در میان اقدامات اخیر، Altice قیمت گذاری جدید با نرخ رک را برای محصولات فیبر و کابل باند پهن خود راه اندازی کرد و در عین حال به دنبال انتقال برخی از مشتریان به سطوح سریعتر بود.

 

تلویزیون اینترنتی؛ دردناک است!

خدمات ویدیو هنوز یک وضعیت دردناک است. Altice در سه ماهه چهارم سال 2023، 62هزار و 200 اشتراک ویدیویی را از دست داد و 266هزار و 700 نفر را برای کل سال کاهش داد و این دوره را با 2.17 میلیون نفر به پایان رسید.

Optimum Stream، یک پلتفرم مجهز به Android TV که برنامه تلویزیون پولی Altice را در کنار خدمات استریم شخص ثالث اجرا می کند، اکنون محصول اصلی ویدیویی این شرکت است. متیو گفت که Altice قصد دارد بسته‌های ویدیویی جدید و انعطاف‌پذیرتری را در اواخر امسال معرفی کند، اما توضیح بیشتری نداد.

همچنین از او خواسته شد تا بسته استریم ورزشی از ESPN، فاکس و برادران وارنر دیسکاوری را که در پاییز امسال عرضه می‌شود، بررسی کند.

متیو گفت که چنین پیشنهادهایی مستقیم به مصرف کننده برای تجارت باند پهن شرکت خوب است، اما او همچنین امیدوار است که Altice فرصتی برای فروش بسته های مشابه به مشتریان ویدئویی خود داشته باشد.

او گفت: “ما برای انعطاف بیشتر مبارزه می کنیم.”

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.