5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 23, 2024
10:19 جمعه، 4ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161212

هفت خبر کوتاه از دنیای مخابرات و ارتباطات جهان

ICTna.ir – در این بخش همراه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) باشید با مروری بر اخبار کوتاه از دنیای مخابرات و ارتباطات :


وودافون با راه اندازی HyperRealityHub خود، یک دستگاه مجهز به اسنپدراگون که به اشتراک گذاری نیازهای محاسباتی هدست بین هاب، عینک و خدمات ابری امکان می دهد، تلاش خود را برای کوچک کردن هدست های واقعیت افزوده (AR) که گاهی دست و پا گیر به نظر می رسند، انجام می دهد. علاوه بر HyperRealityHub استاندارد، وودافون HyperRealityHub+ را تبلیغ می‌کند، نسخه‌ای که می‌تواند چندین کاربر را به هم متصل کند و آنها را قادر می‌سازد تا در یک تجربه هم هجانبه مشترک با استفاده از Wi-Fi 7 و 5G تعامل داشته باشند. وودافون این دستگاه را در کنگره جهانی موبایل آینده در بارسلون به نمایش خواهد گذاشت.


دستیار مجازی جدید دویچه تلکام که از هوش مصنوعی بهره می برد و به عقیده این اپراتور، می تواند اکثر برنامه ها را از گوشی های هوشمند کاربران پاک کند معرفی شد. این دستیار هوشمند مبتنی بر فناوری کوالکام و Brain.ai است و به گفته دویچه تلکام، به عنوان یک “دربان” باهوش عمل می کند و از وظایفی مانند رزرو تعطیلات یا سفر کاری بدون نیاز به باز کردن نیم دوجین اپلیکیشن توسط کاربر مراقبت می کند. برنامه های مختلف برای تکمیل کار باز هم، کنگره جهانی موبایل نگاهی اجمالی به کارهایی که این فناوری می تواند انجام دهد ارائه خواهد کرد.


شرکت پست سوئیس، یک قرارداد اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) با اپراتور تلفن همراه Salt منعقد کرد و سرویس Post Mobile را ایجاد کرد. شرکت پست سوئیس بیش از 20 سال است که اشتراک، تلفن های هوشمند و لوازم جانبی مخابراتی را از ارائه دهندگان مختلف در شعبه های خود ارائه می دهد، اما اکنون این شرکت تصمیم گرفته است تا با یک شریک انحصاری خدمات مخابراتی خود را به اشتراک بگذارد.

همه اینها را می‌توان به‌عنوان یک بی‌اعتنایی به اپراتور ملی این کشور یعنی سوئیسکام تعبیر کرد. واحد Swisscom Ventures به زودی تحت مدیریت جدید قرار می گیرد، زیرا موسس و رئیس فعلی Dominique Mégret برای نقش مدیر عامل در شرکت فناوری کشاورزی Ecorobotix از این شرکت جدا میشود. سمت مگرت در Swiss Ventures به تیم مدیریت مشترک Stefan Kuentz، Alexander Schläpfer و Pär Lange واگذار خواهد شد.


نوکیا از تمدید قرارداد متقابل خود با دل خبر داده است. نوکیا به عنوان بخشی از توافقنامه تجدید شده، دل را به عنوان شریک زیرساختی “مورد” خود برای مشتریان فعلی Nokia AirFrame پذیرفته و فناوری دل را به عنوان زیرساخت انتخابی برای استقرار ابر مخابراتی ارائه می دهد.


به گزارش بی‌بی‌سی، کاربران رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها دیگر نمی‌توانند محتوا را از سرویس پخش iPlayer بی‌بی‌سی دانلود کنند . با این حال، آنها همچنان می توانند محتوا را پخش کنند و نمایش ها همچنان برای بارگیری در تبلت ها و تلفن ها از طریق برنامه iPlayer تلفن همراه در دسترس خواهند بود. به گفته پخش کننده، این تغییرات در نتیجه کاهش تعداد افرادی که از این سرویس خاص استفاده می کنند و هزینه نگهداری آن است. طبق گفته آفکام، رگولاتور مخابراتی بریتانیا، پلتفرم iPlayer اکنون 18 درصد از کل آمار تماشای بی بی سی را به خود اختصاص داده است.


غول اسپانیایی تلفونیکا بلاکچین خود را کنار می‌زند و با Chainlink همکاری می‌کند تا پیشنهادات اتصال Web3 خود را یکپارچه کند، این پیشنهادات برای اتصال ایمن هر API در GSMA Open Gateway به شبکه بلاک چین PoS Polygon استفاده می‌شود.


اپراتور تلفن همراه تری در انگلیس رکورد جدیدی در سرعت سنح اتصال اینترنت تلفن همراه که توسط شرکت فرانسوی Nperf انجام شده است، نشان داده است. در تست‌هایی که توسط کاربران واقعی از طریق اپلیکیشن تست سرعت اینترنت Nperf انجام می‌شود، Three میانگین سرعت دانلود 250.75 مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​آپلود 27.38 مگابیت بر ثانیه را ثبت کرد که هر دو سرعت ارائه شده توسط رقبای EE، O2 را پشت سر گذاشته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.