5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 27, 2024
14:27 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161390

تاکید مدیران Vonage اریکسون در مورد پتانسیل APIهای مخابراتی: آینده روشن است!

ICTna.ir – در طول یک رویداد اریکسون در لندن، مقامات Vonage اظهار داشتند که آینده روشنی را برای APIهای شبکه می بینند و گفتند که همکاری اپراتورها مقیاس مورد نیاز برای جذب توسعه دهندگان را ایجاد می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، API های مخابراتی و شبکه در شرف شروع به کار هستند. حداقل دیدگاه نیکلاس هوولداپ، مدیرعامل شرکت تازه تاسیس اریکسون که با نام ووناژ شناخته میشود و ساوینای بری، معاون اجرایی محصولات و مهندسی Vonage، چنین است. آنها در رویداد اخیر پیش از کنگره جهانی موبایل اریکسون در لندن گفتند که همکاری بین اپراتورها در سراسر جهان اکنون به ایجاد شور و شوق در میان توسعه دهندگان کمک می کند.

اپراتورها در همه جا و به ویژه در اروپا، به شدت به دنبال راه حل یا برنامه ای هستند که به آنها اجازه دهد از سرمایه گذاری های هنگفت خود در زیرساخت های 5G درآمدزایی کنند. تا کنون، ثابت شده است که این معادل امروزی گودو بکت است. اما اکنون بارقه‌ای از امید وجود دارد که APIهای شبکه می‌توانند جریان درآمدی را ایجاد کنند که به شدت مورد نیاز است.

API های شبکه اساسا ابزارهایی هستند که به توسعه دهندگان اجازه می دهند تا از عملکردهای شبکه خاصی استفاده کنند. یک مثال ارائه خدمات بومی‌سازی است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد بررسی کنند که آیا دستگاه در یک منطقه از پیش تعریف‌شده قرار دارد یا خیر، همانطور که با مثال API Magenta ارائه شده توسط Vonage نشان داده شده است.

به گفته بری، این می تواند به ویژه برای دستگاه های IoT مفید باشد که در غیر این صورت برای محلی سازی به GPS نیاز دارند که انرژی زیادی مصرف می کند.

 

API های جدید، موارد استفاده جدید

در طول ارائه، Heuveldop همچنین اعلام کرد که Vonage در حال گسترش پلت فرم ارتباطی خود به عنوان یک راه حل سرویس (CPaaS) با API های جدید است. این خدمات شامل یک سرویس تأیید شماره برای جایگزینی پیام های SMS تأیید با بررسی سیم کارت دستگاه از طریق شبکه است.

به غیر از نمایش محصولات خود Vonage، Heuveldop و Berry همچنین پیتر آربیتر را از واحد دویچه تلکام که اخیراً راه اندازی شده Magenta Business API را به روی صحنه دعوت کردند.

آربیتر گفت که شرکت او در حال گفتگوهای فعال با مشتریان، در مورد موارد استفاده احتمالی در پیشگیری از کلاهبرداری، با تعیین اینکه آیا مشتریان نزدیک یک نقطه نقدی هستند و همچنین ردیابی هواپیماهای بدون سرنشین است.

به گفته Arbitter یکی از ویژگی های بازار API این است که اپراتورها می توانند در این بخش با یکدیگر کار کنند، نه علیه یکدیگر. رقابت در حال حاضر انجام شده است، زیرا این با توزیع سیم‌کارت در بازار تعریف می‌شود، بنابراین ما در آنجا رقابت می‌کنیم و اکنون این همه اطراف است که می‌خواهیم یک بازار جدید ایجاد کنیم و این ما را متحد می‌کند.

Heuveldop اصرار داشت که این همکاری بین اپراتورها در سراسر جهان به تغییر فضا کمک خواهد کرد. او اضافه کرد که این به این دلیل است که بعید است توسعه دهندگان به API هایی که فقط در یک بازار پشتیبانی می شوند، علاقه مند شوند، چه رسد به اینکه توسط یک اپراتور واحد، و اکنون تلاش گسترده ای در صنعت برای تغییر آن وجود دارد.

Heuveldop به اتحاد API منبع باز انجمن جهانی تلفن همراه، Camara، که شرکت‌های مخابراتی و فروشندگان عمده در سراسر جهان را در میان اعضای خود به حساب می‌آورد، به‌عنوان یک تغییر کلیدی در نگرش اشاره کرد. در حال حاضر حدود 40 تا 50 API از طریق آن معرفی شده است و توسعه دهندگان در حال بررسی برنامه هایی هستند که ممکن است بر روی آنها ساخته شوند.

با این حال، وی خاطرنشان کرد که مقیاس باید به تدریج کشور به کشور ساخته شود و به راه اندازی مشترک اخیر API توسط اپراتورهای اسپانیایی اشاره کرد. اوایل ماه فوریه، اورنج، تلفونیکا و وودافون APIهای آنلاین ضد تقلب و هویت را در کشور به عنوان بخشی از ابتکار دروازه باز GSMA معرفی کردند.

 

پیدا کردن یک جریان کسب درآمد

با این حال، شک و تردیدهایی در بازار وجود دارد، از جمله در مورد اینکه پول از کجا می آید و آیا APIها واقعاً پتانسیل کسب درآمد دارند یا خیر. در جلسه پرسش و پاسخ، از هیولداپ و بری پرسیده شد که این پول از کجا تامین می شود. با این حال، Vonage مطمئن است که علاقه بازیکنان بزرگ باعث ایجاد درآمد خواهد شد.

Heuveldop اصرار داشت که API ها شروع به جلب توجه می کنند، با AWS و مایکروسافت شروع به درگیر کردن اکوسیستم توسعه دهندگان خود با API ها کردند. به عنوان مثال، او به اطلاعیه اخیر دو API Vonage اشاره کرد که بر امنیت تقلب تمرکز دارند، که قرار است در بازار AWS در دسترس قرار گیرند.

اریکسون و Vonage به وضوح مشتاق موفقیت API ها هستند. با خرید Vonage به مبلغ 6.2 میلیارد دلار در سال 2021، اریکسون هیچ سود مالی فوری از این خرید به دست نیاورد، زیرا درآمدزایی API دشوار است. با این حال، عملکرد مالی Vonage هنوز دلایل زیادی برای خوش‌بینی ارائه نمی‌کند، زیرا فروش آن در سه ماهه چهارم اریکسون تنها به میزان متوسط، 2 درصد افزایش یافت.

اما دلایل دیگری وجود دارد که اریکسون مشتاق موفقیت است. شرکت‌های مخابراتی اخیراً گفته‌اند که با توجه به تلاش‌هایشان برای کسب درآمد از 5G، نمی‌خواهند پس از آمدن 6G به یک زیرساخت پرهزینه دیگر متعهد شوند. و اریکسون و ووناژ به وضوح از این موضوع آگاه هستند.

هیولدوپ گفت: باید باور کنم که وقتی اولین APIها را منتشر کنیم، توسعه‌دهندگان هیجان‌زده می‌شوند، برنامه‌های کاربردی ایجاد می‌کنند و می‌بینیم که جریان‌های درآمدی راه خود را به ارائه‌دهندگان خدمات بازمی‌گردانند تا بتوانند به سرمایه‌گذاری در شبکه‌ها ادامه دهند. وی افزود که این “به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که خدمات و برنامه های کاربردی بیشتری بسازند و سپس امیدواریم شاهد شروع حرکت چرخ طیار باشیم.”

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.