اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

فناوری اطلاعات

March 6, 2024
16:20 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161508

اپراتور Cable One برای محافظت از مشترکین پهنای باندش به “تبلیغات و تخفیف‌های هدفمند” روی می‌آورد

ICTna.ir –  اپراتور Cable One بر تبلیغات و تخفیف‌ها، از جمله پیشنهادهایی که برای کاهش رقابت FWA طراحی شده‌اند، تمرکز دارد. این بدان معناست که رشد آرپو تحت فشار قرار خواهد گرفت، اما این شرکت معتقد است که این مسیر ارزشش را دارد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Cable One طرح نقشه خود را با اعمال تبلیغات و تخفیف برای پهنای باند، با تاکید ویژه بر بخش پایین‌تری از بازار که هدف مناسبی برای رقابت دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) است، به‌روزرسانی کرده است. جولی لائولیس، رئیس و مدیر عامل شرکت Cable One، در جلسه پرزنت گزارش مالی سه ماهه چهارم 2023 این شرکت گفت: به جای تمرکز صرف بر روی لایه بالای بازار، ما تمایل بیشتری به ارائه پیشنهادهای تبلیغاتی و تخفیف دار به ویژه در بخش ارزش آگاهانه داشته ایم.

این تبلیغات و تخفیف ها در سراسر هیئت مدیره موافقان یکدستی ندارند. لائولیس گفت که Cable One در موقعیت‌های هدفمند بر سر قیمت، رقابت تهاجمی‌تری خواهد داشت و پیشنهادات مختلف را آزمایش می‌کند. او افزود: «ین یک تغییر بسیار بزرگ برای ما است، زیرا ما سیستم‌های خود را به‌صورت یک‌اندازه به کار نمیگیریم.

بخشی از این کار در تابستان و پاییز گذشته زمانی پدیدار شد که Cable One یک “فلش فروش” یک محصول پهن باند کابلی 100 مگابیت بر ثانیه را با قیمت جذاب 25 دلار در ماه برای رقابت مستقیم تر با رقبای FWA خود عرضه کرد.

Cable One همچنین ترافیک نامحدود را معمولاً با 30 دلار اضافی در ماه، به مشتریان پهنای باند جدید ارائه میکند. لائولیس گفت: “ما از بازار خود دفاع خواهیم کرد و سهم بازارمان را افزایش خواهیم داد.”

به نظر می‌رسد که این تاکتیک در سه‌ماهه چهارم کارآمد بود زیرا Cable One 1900 زیرمجموعه پهن باند (شامل 1700 مشتری مسکونی) در سه ماهه چهارم 2023 به دست آورد. Comcast، Charter Communications و Altice USA همگی مشترکین پهن باند خود را در این دوره از دست دادند و با کاهش یوزربیس مواجه شدند.

 

تبلیغاتی با فشار به ARPU

لائولیس اذعان داشت که تمرکز بر تخفیف‌ها و تبلیغات می‌تواند بر میانگین درآمد هر کاربر یا همان آرپوی Cable One فشار بیاورد، اما او آن را یک حرکت کوتاه مدت هوشمندانه می‌داند.

لائولیس گفت: ما این را به عنوان یک معامله قابل قبول برای دفاع از بازارهایمان، گسترش پایگاه مشتری و افزایش ارزش بلندمدت می دانیم.

ARPU پهنای باند Cable One با 83.95 دلار در پایان سال 2023 بالاترین میزان در صنعت بود. کریگ موفت، تحلیلگر MoffettNathanson در یادداشتی تحقیقاتی توضیح داد که نرخ رشد در سه ماهه چهارم به 2.7 درصد در مقابل 6.5 درصد در سه ماهه قبل کاهش یافت. اما این بدان معنا نیست که Cable One سطح بالای بازار را نادیده می گیرد. این اپراتور از طریق شبکه DOCSIS خود، یک پیشنهاد چند گیگ جدید (سطوح هایی که تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه، 2 گیگابیت بر ثانیه و 6 گگیگابیت بر ثانیه در پایین دست ارائه می دهند،” عرضه می کند.

Cable One قبلاً این سطوح جدید و سریعتر را در بازارهایی مانند Dyersburg، Tennessee آلتوس و دانکن، اوکلاهما؛ و سیوکس سیتی، آیووا عرضه کرده است. این شرکت انتظار دارد تا تابستان 2025 عرضه به تمام بازارها را تکمیل کند. Laulis گفت که حدود 80 درصد از مشتریان جدید از سرعت 300 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر استفاده می کنند.

او گفت که نزدیک به یک چهارم زیرمجموعه‌های باند پهن مسکونی Cable One اکنون بیش از 1 ترابایت در ماه مصرف می‌کنند که 17 درصد افزایش نسبت به دوره سال گذشته نشان می‌دهد. با این حال، استفاده از شبکه در ساعات اوج مصرف برای ترافیک پایین دست و بالادست تنها 20 درصد باقی مانده است.

Cable One سالهاست که به دلیل تمرکز لیزری خود بر روی پهنای باند و خدمات تجاری، نسبت به تلفات ویدئو بی تفاوت بوده است.

Cable One در سه ماهه چهارم سال 2023، 6هزار و 600 مشترک خدمات ویدیوی دیگر را از دست داد که از 20هزار و 900 مشترک در سال گذشته کاهش یافته است. با این حال، Moffett تخمین می زند که یوزببیس ویدیوی Cable One “به میزان باورنکردنی 21.6 درصد کاهش می یابد.

 

کاهش ارزش شرکت یک نگرانی در حال افزایش است

نگرانی بزرگ‌تر Moffett در مورد Cable One کاهش ارزش شرکتی آن است، با اشاره به اینکه سهام از ابتدای سال گذشته 32 درصد کاهش یافته است. پس از رسیدن به بالای 6هزار و 100 دلار برای هر سهم در سه ماهه چهارم 2020، ارزش سازمانی Cable One به زیر 2هزار دلار سقوط کرد.

Moffett خاطرنشان می کند که ارزش فعلی این شرکت 1803 دلار است که اکنون بسیار کمتر از همتایان خود از جمله Altice USA (2668 دلار) و Charter Communications (2519 دلار) است.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.