اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 27, 2024
16:32 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161615

اپراتورهای موبایل تعهد دادند برای توسعه اینترنت ۹ میلیارد دلار ٖسرمایه‌گذاری کنند/ سهم ۷ میلیارد دلاری خاورمیانه

منبع: Peivast

گروه‌های اپراتور موبایل طبق آنچه دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات اعلام کرده برای توسعه اتصال در جهان بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را متعهد شده‌اند. طبق اطلاعات منتشر شده، بیش از ۷ میلیارد دلار از این تعهدات مربوط به دو غول ارتباطات خاورمیانه است.

شرکت اتصالات امارات و Ooredoo قطر روی هم رفته ۷.۱ میلیارد دلار را به توسعه زیرساخت و شبکه اینترنت در مناطق مختلف از جمله شمال آفریقا و خاورمیانه اختصاص داده‌اند که قرار است طی یک دوره ۲ تا پنج ساله سرمایه‌گذاری شود.

تعهدات صنعت ارتباطات برای توسعه زیرساخت، خدمات و پشتیبانی از ائتلاف دیجیتال Partner2Conncet اتحادیه بین‌المللی مخابرات به بیش از ۴۶ میلیارد دلار می‌رسد.

ائتلاف Partner2Connect را اتحادیه بین‌المللی مخابرات در سپتامبر ۲۰۲۱ برای مشارکت طرفین مختلف در همکاری‌ها و تعهدات مربوط به توسعه اتصال در جهان راه‌اندازی کرد.

از جمله تعهداتی که در کنگره بین‌المللی موبایل به آنها اشاره شده است، ۶ میلیارد دلار به گروه فناوری e& (اتصالات)، شرکت ارتباطات اماراتی، اختصاص دارد و این شرکت قرار است از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ بودجه را به عرضه خدمات دیجیتال و شبکه اتصال فراگیر و ارزان در کشور‌های خاورمیانه، آفریقا و آسیا اختصاص دهد.

شرکت China Telecom نیز بیش از ۱.۴ میلیارد دلار را به عرضه فیبر خانگی (FTTH) اختصاص داده که قرار است دسترسی بیش از ۸۰ میلیون نفر از ساکنان مناطق دور افتاده و روستایی چین به خدمات اطلاعات و ارتباطات با کیفیت را ممکن سازد.

شرکت ارتباطات قطری Ooredoo نیز ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را به توسعه اتصال در بازارهای مختلف از شمال آفریقا تا اقیانوس هند اختصاص داده است.

علاوه بر این ۶۰۰ میلیون دلار نیز از سوی شرکت بین‌المللی Veon به ساخت زیرساخت اوکراین اختصاص یافته و قرار است به توسعه ارتباطات در روند بازسازی این کشور اختصاص یابد.

براساس داده‌های اتحادیه بین‌المللی مخابرات، ۲.۶ میلیارد نفر در جهان از دسترسی به اینترنت محروم هستند. ITU خواستار بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جهانی تا سال ۲۰۲۶ است که تخصص و منابع مورد نیاز برای توسعه ارتباطات در سراسر جهان را فراهم کند.

تعهدات Partner2Connect، علاوه بر زیرساخت از نیازها‌ی اساسی در حوزه مهارت‌های دیجیتال و فراگیری دیجیتال نیز حمایت می‌کنند.

تعهدات فوق قرار است طی ۲ تا ۵ سال آینده اجرایی شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.