اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

هوش مصنوعی

March 2, 2024
9:59 شنبه، 12ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161798

اپراتور مالزیایی Maxis با گوگل‌کلاد و AWS برای Push GenAI همکاری می‌کند

ICTna.ir – شرکت مالزیایی Maxis مالزی همکاری استراتژیک خود با Google Cloud و Amazon Web Services (AWS) را برای پشتیبانی از نفوذ خود در هوش مصنوعی مولد (GenAI) برای کارآمدتر کردن اوپریشن داخلی و خارجی خود گسترش داده است. Maxis و شرکای لش در کنگره جهانی موبایل (MWC) امسال در بارسلون، در دو بیانیه جداگانه این موضوع را اعلام کردند.

GenAI برای خدمات داخلی و مشتری مداری!

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور مخابراتی مالزی اعلام کرد که قابلیت‌های Google Cloud GenAI را در جریان کار و عملیات خدمات مشتری خود یکپارچه خواهد کرد. Maxis از پلتفرم Duet AI برای Developers Google Cloud به منظور کمک به کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان طبیعی و همچنین قابلیت‌های چندوجهی مدل‌های Gemini در پلتفرم Vertex AI استفاده خواهد کرد.

به گفته این شرکت، Maxis با ادغام این قابلیت‌های پلتفرم انتظار بهبود فرآیندهای داخلی، دستاوردهای بیشتر در حوزه بهره‌وری، بینش‌های عملیاتی جدید و مدل‌سازی بهبود رفتار مشتری را دارد.

Ng May Ching معاون آی تی این شرکت در بیانیه ای که دوشنبه در MWC در بارسلونا منتشر شد، گفت: پذیرش پیشرفته GenAI در محل کار ما نه تنها فرآیندها را خودکار می کند، بلکه کارکنان را قادر می سازد تا روی وظایف استراتژیک تمرکز کنند و در عین حال فرآیندها را ساده می کند. از طریق یکپارچه سازی هوش مصنوعی، ما می توانیم کارایی را افزایش دهیم، خدمات مشتری را با بینش های مبتنی بر داده ها ارتقا دهیم و بهبود مستمر را تقویت کنیم.

این شرکت اضافه کرد که افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل کلاد به محیط‌های داخلی آن بخشی از استراتژی Maxis برای اتخاذ یک چارچوب جامع است که داده‌ها، هوش مصنوعی و امنیت سایبری را برای افزایش انعطاف‌پذیری دیجیتال خود یکپارچه می‌کند.

علاوه بر این، Maxis و Google Cloud به توسعه راه‌حل‌های کاربردی GenAI برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و امنیت سایبری ادامه خواهند داد و مهارت‌های GenAI را به کارکنان Maxis گسترش خواهند داد.

Maxis تجربه GenAI خود را از طریق برنامه‌های جامعه شاخص این شرکت، eKelas Usahawan و eKelas، به افراد و دانش‌آموزان مدارس در دنیایی که به طور فزاینده‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی است، گسترش خواهد داد.

 

GenAI برای موارد کسب و کار در دنیای واقعی

برای همکاری گسترده اپراتور مخابراتی با آمازون، Maxis از قابلیت‌های پیشرفته 5G خود و ارائه GenAI AWS برای معرفی نوآوری‌ها در صنایع عمودی هدفمند مانند خرده‌فروشی، تولید، تدارکات و خدمات مالی استفاده می‌کند.

این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: با تکیه بر AWS، Maxis می‌تواند راه‌حل‌های یکپارچه‌ای را ارائه دهد که برای انطباق با نیازهای در حال تحول کسب‌وکار طراحی شده و از طریق پیشرفت‌های فناوری، مزیت رقابتی را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند.

علاوه بر این، Maxis گفت که اکنون می‌تواند از قابلیت‌های یادگیری ماشینی پیشرفته AWS برای ساخت، آموزش و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی در مقیاس استفاده کند تا از پتانسیل کامل هوش مصنوعی استفاده کند.

این شرکت افزود: تلاش های ترکیبی ادغام GenAI و مدل زبان بزرگ آموزش داده شده برای پشتیبانی از زبان باهاسا ملایو نیز به تسریع سفر تحول دیجیتال برای کسب و کارهای بیشتر مالزیایی کمک می کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.