خبر اول

March 3, 2024
17:24 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162007

رییس هیات مدیره نصر تهران: باید خواسته‌های معقول صنف ICT برای دولت جا انداخته شود

ICTna.ir – رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: بیشتر از ۱۰ سال است که دیگر در دولت حضور ندارم و یکی از دلایلی که پذیرفتم در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای حضور داشته باشم و از آن مهمتر، اعضای سازمان من را در جمع خود پذیرفتند، این بود که مشکلات و مسایل دولت را خوب می‌دانم.

علی حکیم‌جوادی در نخستین نشست خبری هفتمین دوره هیات مدیره این سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، درباره رویکرد فعلی حضورش در بخش خصوصی ICT باتوجه به تجربه کرسی دولتی خود در گذشته افزود: مدیر دولتی مبسوط الید نیست که بتواند هر کاری انجام دهد و مسایل خاص خودش را دارد. از سوی دیگر داخل صنف ICT مشکلات زیادی وجود دارد.

او اظهار داشت: در این چند سالی که از دولت خارج شدم، فرصت بود تا بیشتر با موضوعات صنفی آشنا بشوم و احساس کردم می‌توانم بین تنظیم‌گران پلی باشم تا روابط خود را با دولت تنظیم کنیم و خواسته‌های معقول خود را جا بیاندازیم و از آن طرف هم ضمن مطالبه‌گری، انتظار همکاری داشته باشیم.

او ضمن ابزار امیدواری درباره رونق وضعیت کسب و کارها در دوره جدید فعالیت هیات مدیره سازمان نصر اظهار داشت: سازمان نصر باید جایگاه اصلی خود را بیابد و برای این کار باید قدم‌های زیادی برداریم. چشم‌انداز خودم برای سازمان نصر، فراتر از آن چیزی است که امروز وجود دارد.

حکیم‌جوادی افزود: متاسفانه شاهد یکسری تشکل‌ها، انجمن‌ها و مجموعه‌های مختلفی هستیم درحالی‌که تنها مجموعه‌ای که مجوز رسمی فعالیت دارد، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است و باید جایگاه خود را بیابد.

به گفته او، تنظیم روابط با دولت باید به درستی انجام شود درعین مطالبه‌گبری، حق بدهیم که دولت هم از ما مطالبه داشته باشد و بین اعضا هم باید تنظیم‌گری داشته باشیم.

بهناز آریا: وارد فضای سیاسی نمی‌شویم
بهناز آریا، نایب رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ایستنا درخصوص رویکردهای این سازمان درمواجهه با چالش‌های مداوم صنف ICT مانند تخصیص ارز، تغییر تعرفه‌ها، شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و دسترسی بدون اختلال به شبکه اینترنت گفت: ما با چالش‌های زیادی مواجه هستیم اما فکر می‌کنم در این باره بار زیادی بر دوش اعضای هیات مدیره ششم بود که این بار به ما منتقل شده است و نه تنها چالش‌ها حل نشده بلکه تعدادی حتی بدتر از قبل هم شده است.

او افزود: وظیفه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان نماینده بخش خصوصی و نماینده کسب و کارها، بهبود فضای کسب و کار است و وارد فضای سیاسی نمی‌شویم. تلاش می‌کنیم در سایه اقتصادی و کسب و کاری باقی بمانیم اما مسایلی بدون شک در کسب و کار و اقتصاد شرکت‌ها تاییرگذار است و وظیفه ما است که به آنها ورود کنیم.

آریا اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در آنچه که فکر می‌کنیم جای پیگیری دارد و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها تاثیرگذار باشیم. در وضع آیین‌نامه‌ها و قوانینی که نتیجه آن مسایل مرتبط با کسب و کارها است، تاثیرگذار خواهیم بود.

او افزود: تلاش ما این است که از برخوردها و واکنش‌های هیجانی تا جای ممکن پرهیز کنیم و بتوانیم در تدوین آیین‌نامه‌ها و مسایلی که بتواند به کسب و کارها کمک کند تا باتوجه به شرایط و ملاحظات کشور وجود دارد و از دوره قبل درحال پیگیری و روی میز است، اثرگذار باشیم تا کسب و کارها سرپا بمانند و کارشان آسان شود.

به گفته نایب رییس هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، واکنش‌های لحظه‌ای و آنی در گذشته به ما نشان داده است که کمکی به کسب و کارها نمی‌کند. ولی اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی و رایزنی با حاکمیت حتی تاثیر کوچکی در تسهیل فضای کسب و کار داشته باشیم، مطالبه اعضای صنف است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.